woensdag 13 maart 2019

Ledenvergadering stemt in met contributieverhoging

Na de opening deelde voorzitter Truus Noij mee dat SV-Rijen een eigen horeca-vergunning aanvraagt bij de gemeente. Er komt ook een overeenkomst met De Boodschap. Omdat er steeds minder kleingeld is, onderzoekt het bestuur andere betalingsmogelijkheden voor de Oasebar.

Na een voorlichting over het gemeentelijk project Fittesten blikte de voorzitter terug op het afgelopen jaar: de vele activiteiten, de protestactie in het gemeentehuis, de jubileumviering met de Open dag. "Kortom we hebben ons laten zien! En dat dankzij al onze vrijwilligers die veel tijd en energie in onze vereniging steken." Ook VoorMekaar! is een succes. Ruim vijftig mensen maken nu op vier dagen per week gebruik van deze dagactiviteit.

Penningmeester Joep Wouters lichtte de jaarcijfers toe. Door de verdubbeling van de huur door De Boodschap en het ontbreken van subsidie om dat gat te dichten hadden we in 2018 een nadelig resultaat van bijna 20.000 euro. Voor 2019 is gelukkig wel subsidie toegekend. Om te zorgen dat de begroting voor 2020 sluitend is, stelt het bestuur voor de contributie voor het lidmaatschap te verhogen tot 25,- per jaar. De ledenvergadering stemde daarmee in.

De kascontrolecommissie heeft de administratie gecontroleerd en in orde bevonden. De vergadering verleende dan ook 'decharge' voor het gevoerde financiële beheer over 2018.

Het beleidsplan van de vereniging moet geactualiseerd worden. Onze vereniging is goed in ontspanning, bewegen, cultuur, activiteiten en de individuele belangenbehartiging, maar veranderingen in de samenleving vragen van ons om ook de collectieve belangenbehartiging van senioren handen en voeten te geven. De voorzitter is daarom blij dat het bestuur met Ingrid Scheifes een bestuurskandidaat heeft gevonden met ruime maatschappelijke en bestuurlijke ervaring die de belangen van senioren in Rijen met ons kan behartigen

Vervolgens kwam de samenstelling van het bestuur aan bod. Trudy Frickel verlaat het bestuur. De voorzitter dankte haar met een bloemetje voor haar inzet, het vele werk dat ze op professionele wijze heeft verricht, vooral op het terrein van de verenigingscommunicatie. In de Communicatie-commissie neemt Marian Heesbeen haar taken over. Ook Sjef Douma en Adriaan Brouwers zijn aftredend, en herkiesbaar. Zij werden herkozen. Ingrid Scheifes was afwezig wegens ziekte. De vergadering stemde bij acclamatie in met haar bestuurslidmaatschap.

Er is nog een afscheid. Tini van der Velden stopt als Vrijwillige Ouderenadviseur (VOA), maar blijft actief als belastinginvuller. Truus bedankte hem met een KBO-speld. Voor zijn vrouw Staas was er een bloemetje.