donderdag 26 augustus 2021

Zonnig Buitenatelier schilder- en tekengroep

Eenmaal per jaar gaat de schilder- en tekengroep van SV-Rijen in de natuur haar hobby uitoefenen in hun 'Buitenatelier'. De keuze voor dit Buitenatelier viel dit jaar op dinsdag 24 augustus. Het was een gouden greep vanwege het mooie, zonnige weer.

Negen dames verzamelden zich bij het paviljoen van het prachtige park De Leemput. Rond tienen, na een kopje koffie of thee, koos iedereen een werkplekje en pakte haar eigen teken- of schildermateriaal uit om aan de slag te gaan.

Hoe het begon: ‘er was eens … een workshop’. In maart 2014 begeleidde Paula van Baal een workshop ‘schilderen met acryl’. Het werkte zo aanstekelijk, dat de deelneemsters vroegen om dit vaker te mogen doen. Niet als cursus of workshop, maar met eigen materiaal gezellig samen tekenen/schilderen. SeniorenVereniging Rijen wilde dit initiatief graag ondersteunen. De schilder- en tekengroep werd opgericht en die bestaat in oktober alweer zeven jaar. In het winterseizoen, van september tot mei, komen de leden één keer in de twee weken op dinsdagmorgen in de Boodschap bijeen.

Iedereen kan dan zelf kiezen: (pen-)tekenen, acrylverven of aquarelleren. Paula van Baal geeft desgevraagd advies over schaduwwerking, kleurcombinaties, enzovoorts. De hoofdzaak blijft dat men samen een leuke vrijetijdsbesteding heeft. Daarom propageert de voorzitter/secretaris van de groep, Wilhelmien van der Heijden, het devies ‘Vrijheid, Blijheid’.

Daarnaast is het natuurlijk zo, dat het samen bezig zijn met dezelfde hobby erg gezellig is, en dus goed voor het sociale contact. Iedere keer is de beleving weer anders; de ene keer is men geconcentreerd bezig, de andere keer heeft het samen praten de overhand.

Na een geslaagde dag in de vrije natuur ging iedereen met een voldaan gevoel naar huis. Namens de schilder- en tekengroep, dank aan 'De leemput' en zijn vrijwilligers voor hun gastvrijheid.

Mocht je interesse hebben om aan te sluiten geef jezelf dan op. Als er plaats is dan laten wij jou dat zo spoedig mogelijk weten. Mail naar: wcm.vanderheyden@home.nl

(klik op een foto om de hele foto te zien)