Op vrijdag 20 december kwamen honderden leden naar de kerstviering in de Rabozaal van De Boodschap. In haar openingstoespraak stond vicevoorzitter Ingrid Scheifes even stil bij de operatie die onze voorzitter Truus Noij op hetzelfde moment in Eindhoven moest ondergaan.

Ze kon na de viering melden dat de operatie goed was verlopen. Hopelijk herstelt ze snel.

Het thema van de viering was dit jaar: Samen Zorgen. De persoon Jozef stond centraal in deze dienst. Pastor Rob van Uden bracht het treffend onder woorden: "Je kunt voor een ander zorgen en vaak zorgt die ander daarbij ook voor jou." Er werden gedichten voorgedragen en het Oasekoor zong tijdens de dienst een paar prachtige, meerstemmige liederen.

In de pauze kreeg iedereen een kop koffie/thee met een snee kerstbrood. Intussen werd het decor opgebouwd voor de toneelvoorstelling.

De Rietganzen uit Molenschot presenteerden een hilarisch blijspel “Driemaal is Scheepsrecht’, geschreven door Truus Oome. Johanna en Evert trouwden allebei voor de derde keer. De bruidegom kwam uit een chique familie, maar Johanna had een totaal andere achtergrond. Dat gaf tijdens het bruiloftsfeest uiteraard de nodige toestanden. Maar uiteindelijk was het gelukkig: eind goed, al goed.

Het was weer een fantastische middag.