Carel Gorissen, voorzitter van SV-Rijen, sprak onze vrijwilligers toe op vrijdag 5 januari tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst. Lees zijn toespraak en bekijk de foto's.

De speech van voorzitter Carel Gorissen:

"Onze SeniorenVereniging Rijen telt 1400 leden en 140 vrijwilligers. Het is een bruisende vereniging met 22 activiteitengroepen die wekelijks bijeenkomen. Daarnaast zijn er cursussen, speciale activiteiten en informatiebijeenkomsten die goed worden bezocht. Mis je iets? Laat het ons weten, nieuwe initiatieven worden zeker gewaardeerd.

We startten samen met het VIP (Vrijwilligers Informatie Punt) en de gemeente de ‘Wegwijzer’ op vrijdagmorgen in onze Oase. Een vraagbaak op tal van terreinen. In 2018 zal dit niet meer iedere week zijn, maar wel iedere laatste vrijdagmorgen van de maand gelijk met het Repaircafé. Gezien de belangstelling blijken we in een behoefte te voorzien.

Ook was SV-Rijen betrokken bij de oprichting van ’VoorMekaar’, waarin dagelijkse opvang wordt georganiseerd in Vita, inclusief vervoerservice. Als laatste wil ik graag onze Kerstviering van afgelopen 15 december memoreren, een zeer geslaagde bijeenkomst, die historisch druk werd bezocht.

Vooruitblik 2018

Voor 2018 wil ik graag twee items belichten. Er wordt een voorlichtingsbijeenkomst gepland over het ‘levenstestament’. Een onderwerp dat voor veel leden van groot belang kan zijn. Een notaris komt uitleg geven. En de voorbereidingen voor ons 65-jarig bestaan in september 2018 zijn al in volle gang. Over beide onderwerpen en nog vele andere zal te zijner tijd uitgebreid worden bericht in onze maandelijkse Nieuwsbrief.

‘Samen zijn en samen doen’ blijft ons motto, zowel als het gaat om gezellige en educatieve activiteiten, alsook om ondersteuning, advies en hulp bij allerlei andere zaken. Zo denken we als SV-Rijen maximaal te kunnen bijdragen aan een mooi 2018 voor al onze leden. Wij zullen blijven vernieuwen en inspelen op maatschappelijke ontwikkelingen. We voeren intensief overleg met de Gemeente voor ondersteuning van senioren.

Ik bedank onze vrijwilligers en mijn medebestuursleden van harte voor hun fantastische inzet in onze vereniging. Zonder hen kan er niet zo’n mooie SeniorenVereniging Rijen bestaan. We gaven uitdrukking aan deze dank in een heel muzikale en gezellige vrijwilligersmiddag in het najaar van 2017.

Ik wens iedereen een gezond, gelukkig 2018. En tot slot: beste leden, dit was mijn laatste nieuwjaarstoespraak. In maart 2018 neem ik afscheid en draag ik het stokje over na twee perioden van 3 jaren. Ik heb het heel graag gedaan en heb genoten van deze 6 jaren."