Woensdag 23 oktober was de feestelijk afsluiting van de zomercompetitie van Pitch & Putt club “De Swing”. Grote winnaar werd Marius Pruijsen. Hij ging met de wisseltrofee naar huis.

“De Swing” speelt van eind maart tot eind oktober driemaal per week een competitie bij de Leemput. Er moeten minimaal 30 wedstrijden gespeeld worden om voor de wisselbeker in aanmerking te komen. De meest fanatieke speler van de club, Henk van der Put, heeft maar liefst 80 wedstrijden gespeeld en daarin 54 birdy’s geslagen.

Na een fijne wedstrijd, waarin de nearest op hole 6 door Paula Bouwens en op hole 9 door Piet Gillis werd gewonnen, ging de bijeenkomst in het clubhuis van de Leemput verder.

Na de koffie met gebak van drie jarige leden naam voorzitster Hanneke Thielen het woord. Allereerst werden de auto’s uitgereikt aan Theo Hoogsteder, José van Engelen en Marlène Mallens voor de door hen geslagen hole in one. De bloemen en een trofee voor de meest geslagen birdy’s waren voor Helma Snoeren en Henk van der Put.

De Henk-Bretelercup is dit jaar toegekend aan Jan Hendrickx. Jan heeft vanaf de oprichting van “De Swing” met veel plezier bij de club gespeeld. De jaren gaan nu tellen en Jan heeft besloten te stoppen met competitie spelen. Ook de poedelprijs is weer uitgereikt. Dit jaar is hij voor Ad Mallens.

Na een race tegen de klok kwamen op het allerlaatste moment de prijzen binnen voor de nrs. 1, 2 en 3. Winnaar van de wisselbeker en de gouden plaquette seizoen 2017 is Marius Pruijsen. Het zilver ging naar Henk van der Put. Theo Hoogsteder nam brons mee naar huis.

De middag werd afgesloten met een hapje en een drankje. Toos en Elly van de bardienst, mede door jullie goede zorgen heeft onze club een geweldige middag gehad.

J.V.