vrijdag 14 oktober 2022

80-plussers genoten van muzikale middag

Vrijdagmiddag hield de SVR haar jaarlijkse verwendag voor alleenstaande leden van 80 jaar en ouder. De eerste genodigden stonden al ruim voor de openingstijd in de gang te wachten. Om stipt half twaalf gingen de deuren van de Oase open.

Het thema was kermis. Daarom hadden medewerkers van de werkgroep speciale activiteiten de zaal versierd met kleurige lampjes. De tafels waren ook al keurig gedekt. Nadat iedereen een plekje had gevonden, werd koffie en thee geserveerd. Maar liefst 52 alleenstaande 80-plussers hadden zich aangemeld. Al gauw zat de stemming er goed in en ontstonden er geanimeerde gesprekken.

Truus Noij, voorzitter van SV-Rijen, hield een welkomstwoordje en moedigde de aanwezigen aan om actief te blijven deelnemen aan de maatschappij en aan activiteiten van de seniorenvereniging. Er zijn voldoende leuke activiteiten voor de oudere senioren, zoals bijvoorbeeld sjoelen, koersbal, stoelyoga, bridgen of biljarten.

Intussen hadden vrijwilligers een heerlijke lunch klaargemaakt. Een lekker vers soepje, roggebrood met zult, belegde boterhammen en krentenbollen gingen er in als koek. Een draaiorgelman gaf de lunch een extra feestelijk tintje. Sommige aanwezigen wilden - en mochten – zelf het draaiorgel bespelen.

Daarna was het tijd voor een muzikale bingo met oude liedjes, die voor iedereen herkenbaar waren en leuke herinneringen aan vroeger opriepen. Er vielen meerdere dubbele bingo’s. Soms bleek een bingo vals te zijn, een andere keer moest er gedobbeld worden om de prijs. De sfeer zat er goed in. Vrijwel iedereen zong uit volle borst mee.

Tussendoor werd wat ouderwets snoepgoed en hartige knabbeltjes op tafel gezet. De kelen werden gesmeerd met een glaasje water, een kop koffie, thee of anderszins. En natuurlijk ontbrak het advocaatje met slagroom ook dit jaar niet. Als afsluiting van deze gezellige middag kregen de krasse senioren een echte Oosterhoutse kaneelstok mee naar huis. Dat de gasten genoten hebben, bleek wel uit het feit dat ze beloofden om volgend jaar weer van de partij te zijn.

klik op een foto voor volledig beeld