Dit doen wij

De kerntaken van SeniorenVereniging Rijen (SVR) zijn:

• belangenbehartiging
  • advies en directe hulpverlening
  • voorlichting, informatie
  • cultuur
  • educatie
  • sport
  • recreatie en ontspanning

Wist je dat de helft van alle Nederlanders al 50-plusser is? Geen wonder dus dat SeniorenVereniging Rijen met haar bijna 1500 leden de grootste vereniging in Rijen is. En de club bruist van de activiteiten!

Voor Rijense senioren
SV-Rijen bestaat sinds 2023 al 70 jaar. Elke Rijense 50-plusser kan lid worden. De vereniging behartigt de belangen van de Rijense senioren en biedt ze tal van activiteiten om ze te laten meedoen in de samenleving. De Oase in De Boodschap is onze belangrijkste ontmoetingsruimte. In je eentje achter de geraniums gaan zitten is voor senioren van SV-Rijen geen optie!

Opkomen voor onze senioren!
SV-Rijen behartigt de belangen van Rijense senioren. De vereniging biedt de leden hulp bij zaken als gezondheidszorg, huisvesting, veiligheid, inkomen en de positie van senioren in de maatschappij. Denk hierbij aan woningaanpassing, het omgaan met moderne media, gezond leven, je financiën beheren of het regelen van je nalatenschap. Onze leden kunnen met al hun vragen terecht bij onze vrijwillige ouderenadviseurs (VOA's), bij de onafhankelijke cliëntondersteuners Wmo, bij onze belastinginvullers en onze computerexperts. Die helpen je direct of ze verwijzen je naar organisaties en instanties die jou verder kunnen helpen. Je krijgt persoonlijk advies en begeleiding. SV-Rijen helpt 50-plussers om zelfstandig te blijven en mee te doen in de samenleving.

Allerlei activiteitenclubs
Binnen SV-Rijen zijn 28 groepen actief. En die bieden wekelijks allerlei sportieve, culturele, recreatieve en educatieve activiteiten. Je blijft fit met bijvoorbeeld gymnastiek, wandelen, fietsen, jeu de boules, midgetgolf of country line dance. Vanouds kun je biljarten, kaarten, sjoelen of koersballen. Maar je kunt ook gaan bridgen, schilderen, handwerken, schrijven, fotograferen of zingen. Er zijn leesclubs, er is een Kunstkring en ook een Digitaal café. En wil je iets nieuws beginnen, dan krijg je daarvoor alle ruimte. Klik hier voor een overzicht van al onze activiteitengroepen.

Extra activiteiten en cursussen
De vereniging organiseert allerlei activiteiten waarvoor je je kunt inschrijven: toneelvoorstellingen, excursies, fietstochten, ontmoetingen, lezingen en informatiebijeenkomsten. Door het hele jaar heen kunnen de leden meedoen aan allerlei cursussen. Met het gemeentelijke seniorenplatform is ook gezorgd voor zomeractiviteiten.

Dagactiviteit VoorMekaar!  in De Regent
Senioren die niet meer zo mobiel zijn, kunnen zich meestal niet zo makkelijk aansluiten bij een vereniging. Maar zij kunnen elkaar ontmoeten in woonzorgcomplex De Regent voor een dagactiviteit. Mensen ontmoet je door samen iets te gaan doen. Dat kan met een gezelschapsspelletje, een vorm van handvaardigheid, een uitstapje (winkelen, iets bekijken), een taalspel, een quiz, mandalakleuren, kaarten, films bekijken of een andere activiteit. Dagactiviteit VoorMekaar!  is een initiatief van SV-Rijen en Vita.

Kom erbij!
Ben je nieuwsgierig geworden naar onze vereniging? Kijk dan verder op deze website voor meer informatie. Of nóg beter: word lid voor slechts € 25,00 per jaar en ervaar zelf hoe gezellig en actief onze vereniging is. SV-Rijen is een onderdeel van KBO-Brabant, wat je allerlei extra voordeel biedt: kortingen, informatie en ondersteuning. Op vertoon van je persoonlijke en geldige KBO-pasje krijg je bij zwembad Den Butter in Rijen ook korting op het banenzwemmen.