vrijdag 18 september 2020

Algemene ledenvergadering 2020 eindelijk gehouden!

Voorzitter Truus Noij opende de vergadering die eigenlijk al gepland stond voor zeven maanden geleden. Ze was blij iedereen weer te zien en waardeerde het dat leden de moeite namen om eraan deel te nemen. Maar voor ons, kwetsbare ouderen, dan wel met een verantwoord risico.

Het verslag van de vorige vergadering werd ongewijzigd goedgekeurd. De vergadering nam vervolgens afscheid van bestuurslid Henny van den Udenhout. Hij coördineerde vanaf 2015 het werk van activiteitengroepen en is nog steeds actief bij bridgen en biljarten. Hij kreeg als dank deze keer eens geen bloemen, maar een speciaal samengesteld bierpakket.

Charles Verhoosel werd aangekondigd als de opvolger van Joep Wouters die ons helaas ontviel. Joep heeft hem nog zelf uitgekozen en ingewerkt. Marian Heesbeen neemt al een jaar lang deel aan de bestuursvergaderingen en coördineert het werk van de groep Communicatie. Beiden werden door de vergadering in het bestuur gestemd.

Het Jaarverslag over 2019 werd ongewijzigd goedgekeurd. Truus vond dat het een goed overzicht gaf van wat we allemaal doen en merkte daarbij op dat dat nooit zonder onze grote groep enthousiaste vrijwilligers kan. Bij het gesprek met onze burgemeester kwam dit ook ter sprake en die was erg onder de indruk van de hoeveelheid activiteiten en vrijwilligers in onze seniorenvereniging.

De pas benoemde penningmeester gaf een heldere toelichting op de balans en de exploitatierekening over 2019 en op de begroting over 2020. Ciska Vonk deed namens de kascommissie verslag van de kascontrole en stelde voor het bestuur decharge te verlenen. De vergadering stemde daarmee in. In de kascommissie voor het volgend jaar zijn benoemd: Wim Schaffelaars en Carel Gorisse. Reservelid is Henny van den Udenhout. Omdat de financiën gezond zijn, kon de contributie gehandhaafd worden op het huidige niveau.

Vervolgens gaf de voorzitter een toelichting op het Beleidsplan 2020-2025 waarin naast de activiteiten de belangenbehartiging een belangrijke rol krijgt. Er komt een werkplan. Er kwamen uit de vergadering nog enkele suggesties voor mobiliteit en communicatie.

Tijdens de rondvraag werden er vragen gesteld over onder meer de mogelijkheden tot uitbreiding van openingstijdenvan de Oase, over de vrijwilligersdag, de hogere temperatuur in de biljartzaal en het zwemmen in Den Butter. Het bestuur gaat dit bekijken. Cor Andeweg bedankte voor de steun bij het 50-jarig bestaan van het Oasekoor en voor de extra communicatie in coronatijd.

Tot slot bedankte de voorzitter de aanwezige leden voor hun inbreng en sloot de bijeenkomst.