vrijdag 07 april 2023

ALV 2023 verliep vlot

Woensdag 5 april hield SV-Rijen haar jaarlijkse algemene ledenvergadering in De Boodschap. Bijna 100 leden waren naar de Theaterzaal in De Boodschap gekomen. Ze konden gezellig plaatsnemen aan tafeltjes waar de koffie al klaar stond. Voorzitter Truus Noij opende om precies 13.30 uur de vergadering.

Na iedereen van harte welkom te hebben geheten, blikte ze even terug op de afgelopen tijd waarin we door corona zo weinig bij elkaar konden komen. Onze leden hebben de vele activiteiten vaak moeten missen. Het jaar 2022 was ook voor de SVR een bijzonder jaar. Aan de ene kant kon er minder gedaan worden vanwege corona, anderzijds zijn er twee nieuwe activiteitengroepen bijgekomen; stoelyoga en een nieuw koor. Het aantal leden van deze groepen breidt nog steeds uit. Dit jaar bestaat onze vereniging 70 jaar. Een feestcommissie is druk bezig met de voorbereiding van dit jubileum, dat zondag 17 september gevierd zal worden met een open dag.

Na deze mededelingen werden de punten besproken die op de agenda stonden. De drie bestuursleden die herkiesbaar waren (Charles Verhoosel, Hanneke Thielen en Marian Heesbeen) zijn door de aanwezigen met applaus herkozen voor de komende drie jaar. Met een groei van het aantal senioren in Rijen zijn er komende jaren nog voldoende activiteiten te organiseren voor de SVR. Alle jaarstukken werden zonder vragen en opmerkingen vastgesteld. De toelichtingen bij de stukken waren voor iedereen duidelijk.

Riet Kock en Joke van Gils werden door het bestuur extra in het zonnetje gezet. Deze gastvrouwen openen en sluiten al jarenlang iedere dag de Oase. De bloemen die ze mochten ontvangen, hebben zij dik verdiend.

Het bestuur kreeg tenslotte een hartelijk applaus voor alles dat zij afgelopen jaar voor de SVR, een vereniging met maar liefst met 1400 leden van 50 jaar en ouder, heeft gedaan. Zoveel leden, daar zijn we trots op! Na het officiële gedeelte was er gelegenheid om, onder het genot van een hapje en een drankje, bij elkaar te zijn. Dit viel erg in de smaak. Het was fijn om contact te hebben met leden die je niet zo vaak tegenkomt voor een praatje. We kunnen met recht zeggen dat deze algemene ledenvergadering vlot en gezellig is verlopen.

Klik op een foto voor volledig beeld