zaterdag 04 juni 2022

Beweeg!Knarren genoten bij Het Smokkelaartje

Wandelclub de ‘Beweeg!Knarren’ bracht woensdag 1 juni een bezoek aan Het Smokkelaartje in Strijbeek, een prachtig gerenoveerde boerderij uit 1936. Het ligt in het midden van een prachtig natuurgebied met bossen, heide en vennen. Zestien leden van de ‘Beweeg!Knarren’ hadden zich opgegeven om mee te gaan.

Het was de eerste van de twee wandel-/fietsuitstapjes die de club ieder jaar voor de leden in petto heeft. Na op het terras genoten te hebben van de koffie/thee gingen vier leden op pad voor een mooie fietstocht. De overige twaalf personen wilden liever de acht kilometer lange wandelroute lopen.

Er was goed weer voorspeld maar dat viel helaas tegen. Verschillende regenbuien moesten getrotseerd worden. Niettemin was er onderweg het nodige te zien. Het Smokkelaartje is één van de acht Baroniepoorten, welke waardevolle natuurgebieden of bijzondere cultuurhistorische plekken in De Baronie ontsluiten. Onderweg kom je dan ook een vijftal borden tegen met informatie over het gebied, met mooie oude foto’s.

Tegen 13.00 uur was iedereen terug voor de goedverzorgde lunch, die de sportievelingen goed beviel. Alles bij elkaar kon teruggekeken worden op een geslaagde dag. Er wordt al uitgekeken naar het volgende uitstapje.