dinsdag 14 mei 2019

Geslaagd Knock-out toernooi 2019 biljartclub De Oase

Biljartclub De Oase is opgericht in 1990 en de 40 leden spelen graag en gepassioneerd op één van de drie prachtige biljarttafels van SV-Rijen in de Oase. Regelmatig worden er onderlinge en gemeentelijke wedstrijden gespeeld.

Op 26 april 2019 was de prijsuitreiking van de jaarlijkse gemeentecompetitie waaraan alle vier de dorpskernen meededen; Gilze, Rijen, Molenschot en Hulten. Een week later wordt traditioneel het seizoen afgesloten met een knock-out toernooi. Dit jaar was de eer aan biljartclub De Oase uit Rijen om deze afvalrace, evenals de prijsuitreiking en de feestavond van de gemeentecompetitie, te organiseren.

Op 7, 8 en 9 mei  speelden de 30 deelnemers, die ook allemaal hadden meegedaan aan de gemeentecompetitie, fanatiek maar zeer sportief om de finaleplaatsen. Hierbij waren acht leden van biljartclub De Oase. De beste speler van elke partij mocht een ronde verder en uiteindelijk bleven er twee finalisten over: John Smeekens uit Rijen en Jan Smeekens uit Gilze. Jan speelde net iets beter en mocht zich de winnaar van het knock-out toernooi noemen.

Er werd ook een troostfinale gespeeld. Nol Aarts uit Gilze zag de overwinning aan zich voorbij gaan. Johan Aarts, eveneens uit Gilze, ging er in deze wedstrijd met de prijs vandoor.