vrijdag 22 december 2023

Bomvolle zaal bij Kerstviering

Vrijdagmiddag gingen de deuren van de Theaterzaal in de Boodschap om 13.00 uur open voor onze kerstviering. Deze werd erg druk bezocht. Met zo’n 300 leden op de tribune was de zaal tot de nok toe gevuld.

Het thema was ‘Dankbaar’. Voorzitter Truus Noij opende de middag en was dankbaar voor het geslaagde 70-jarig jubileum en de verbouwing van de Oase. Pastor Joost de Bont stond stil bij de huidige ellende op de wereld, maar ook dat het goed is daarom dankbaar te zijn voor wat wij zelf hebben en kunnen doen. Het SVR-koor ‘Oud Goud’ , bestaande uit 30 leden, zong meerdere Nederlandstalige kerstliederen. Dirigent Henk van Onzenoord had alles prima ingestudeerd met de koorleden. Het publiek zong uit volle borst mee. Tussen de liederen door waren er een paar voordrachten door Miriam, Johan en Ad van de werkgroep 'speciale activiteiten' van de SVR. Er heerste een groot gevoel van saamhorigheid.

In de pauze die na de dienst volgde, kregen de aanwezigen koffie met kerstbrood aangeboden. Om lange rijen te vermijden, waren de Oase, de bibliotheek en de foyer beschikbaar gesteld. Alles was prima geregeld.

Tijdens de koffiepauze hadden medewerkers van ‘de Rietganzen’ het podium ingericht voor een komisch toneelstuk dat na de pauze werd opgevoerd. ‘De Rietganzen’ is de toneelgroep van Seniorenvereniging Molenschot. Zij hebben vaker fantastische uitvoeringen verzorgd in Rijen. Aan de hoge verwachtingen van het publiek werd helemaal voldaan. Het ingestudeerde stuk ‘Te gek om los te lopen’ was echt hilarisch! Het publiek genoot met volle teugen van de acteurs, die niet alleen een fantastisch toneelspel neerzetten, maar ook een prachtig decor hadden meegebracht. De spelers en medewerkers van ‘De Rietganzen’ werden terecht beloond met een langdurig applaus.

Na afloop lieten de gasten duidelijk blijken dat ze enorm genoten hebben van deze heerlijke middag. De commissie ‘speciale activiteiten’ is blij dat er weer veel animo was en is al volop bezig met het voorbereiden van de volgende activiteit; een bezoek met de bus aan de SeniorenExpo in Veldhoven op dinsdag 16 januari.

Klik op een foto voor een volledig beeld