zondag 18 december 2016

Bridge speelde traditionele Kerstdrive

Zaterdag 17 december speelde Seniorenbridge SVR de jaarlijkse kerstdrive. Omdat het vorig jaar zo goed bevallen was, deden we dat ook dit keer weer in café-restaurant-partycentrum ’t Boerke, met veertig paren en een wedstrijdleider. Bij binnenkomst  kreeg ieder een enveloppe met daarin het noodzakelijke gidsbriefje, de globale indeling van de dag, briefjes voor het tevoren bestelde menu en een consumptielijstje. Om iedereen zoveel mogelijk op zijn/haar wensen te bedienen had men voor het voor-, tussen- en hoofdgerecht keuzes kunnen maken. Als voorgerecht was er een garnalencocktail of een proeverij van kroketjes; het tussengerecht was uien- of tomatensoep; het hoofdgerecht was haasje van kabeljauw of varkenshaasmedaillons. En als nagerecht ijs met vers fruit en slagroom.

Om drie uur heette voorzitter Berry van Nistelrooij de aanwezigen welkom. Tijd voor koffie of thee met een petit fourtje. Om half vier gaf de wedstrijdleider, Henk Weterings, het “startschot” en kon het bridgen beginnen. Het bridgen werd telkens na een of twee tafels afgewisseld met een “gang”.

Waar gebridged wordt, zijn winnaars. In de A-lijn won het echtpaar Janssen met 64,58%, in de B-lijn het bridgepaar Ans Suijs en Ria Schouten met 56,94% en in de C-lijn het bridgepaar Joke Poldervaart en Cor Slegers met 64,58%. Er waren flessen wijn en bonbons voor het paar dat het dichtst bij de 50% scoorde en het paar dat voorlaatste eindigde.

Tegen 10 uur dankte de voorzitter de keuken- en barbrigade van 't Boerke voor het gebodene en de prima service (applaus!). Ook sprak hij zijn waardering uit over zijn medebestuurders voor hun aandeel in de organisatie van het geheel. Tot slot van deze traditionele kerstdrive waarbij gezelligheid (en in dit geval ook lekker eten) troef waren, wenste hij iedereen prettige feestdagen.
jt