vrijdag 16 augustus 2019

Bridgen, probeer het eens!

Bridgen is leuk en gezellig, maar voor veel mensen heeft bridgen nog steeds de naam een moeilijk kaartspel te zijn. Je speelt het met een vaste bridgepartner. Waar het bij andere kaartspellen vooral om de gezelligheid gaat, komt het bij bridgen ook aan op strategisch handelen, kijken wat je tegenpartij doet en daar adequaat op inhaken. Al dan niet met wat bluf.

Je moet vaak op een heleboel dingen tegelijk letten en dat maakt het bridgen voor veel mensen juist aantrekkelijk. Je traint met bridgen je geheugen, werkt aan je concentratievermogen en daarnaast speelt het sociale contact dat je met bridgen hebt ook een rol. Je speelt met een vaste partner waar je misschien van tevoren afspraken mee hebt gemaakt, maar die samen met jou ook vaak moet improviseren omdat de tegenstanders jullie spelletje doorhebben. Natuurlijk moet Vrouwe Fortuna je ook een beetje gunstig gezind zijn. Na afloop van het spel maakt het eigenlijk ook niet uit wie er gewonnen heeft.

Leeftijd maakt voor bridgen overigens niets uit, iedereen kan het leren. Houd je van bridgen en ben je 50-plusser? De Seniorenbridgeclub van SV-Rijen nodigt Rijense senioren uit om op de dinsdag 27 augustus en 3 september vrijblijvend en gratis kennis te komen maken met hun club. De club speelt in de Oase in De Boodschap van 9.15 uur tot 11.30 uur. Vooraf aanmelden is niet nodig. Je kunt zo binnen komen lopen. Graag wel om 9.00 uur aanwezig zijn. Liefst per paar, maar individueel kan ook, dan zorgt de organisatie voor een partner. Kom kennismaken met de club waar gezelligheid altijd troef is!