vrijdag 21 mei 2021

Buiten sporten met Sportgroep 50+

Na de meivakantie hadden de leden van Sportgroep 50+ letterlijk en figuurlijk een frisse start. Enkele weken heeft de groep vanwege corona buiten gesport op de parkeerplaats van Den Butter, en afgelopen woensdag voor het eerst op het beschut gelegen terrein van de Rijense Handbal Vereniging.

Na een paar rondjes lopen als warming-up werd de groep in teams van vier personen verdeeld. De sportcoaches hadden een circuitje uitgezet, waarbij uiteindelijk alle spieren aan bod kwamen. De armspieren werden getraind met kettle bells waarbij gewichten, variërend van 2 tot 6 kg, een aantal keren voor de borst getild moesten worden, gevolgd door een aantal keren draaien rond het lichaam. Bij een goal werden de lijnen gebruikt voor balansoefeningen, lopend met een bal. Op de nok van de goal waren kegels opgesteld en staand op een lijntje werd geprobeerd de kegels eraf te gooien met de bal. Bij een ander onderdeel werd een bal boven- en onderhands tegen een muur gegooid en gevangen. De bovenbenen kwamen aan bod door op een bankje een zit-sta oefening uit te voeren.

De laatste tien minuten werden besteed aan badminton. Dat viel voor de meesten niet mee. Vanaf maart 2020 kon dit namelijk niet meer. Al met al een pittige ochtend, waarbij de spieren van onze senioren weer lekker los zijn gemaakt.

Wil jij ook komen sporten? Voorlopig sporten we op woensdag van 9.30 tot 10.30 uur op het terrein van de Handbalvereniging. Meer informatie vind je hier.

Thea van Sunten.