woensdag 09 september 2020

Burgemeester Alssema bezocht de Oase

Op maandag 7 september 2020, kwam burgemeester Derk Alssema naar de Oase om kennis te maken met onze seniorenvereniging. Voorzitter Truus Noij en Wil Simons, coördinator van de cursussen en het werk van de vrijwilligers, leidden hem rond.

Eerst bezochten ze de Oase, waar de gastvrouwen druk werkten aan de voorbereidingen voor de wekelijkse sjoelmiddag. Wil gaf de burgemeester de activiteitenwaaier die gemaakt was bij het 65-jarig bestaan van onze vereniging. Hij was er verbaasd over dat de Oase vijf dagen per week van 9 tot 17 uur open is voor veel activiteiten. Met zijn 34 jaar hoort onze burgemeester nog lang niet tot de doelgroep, maar hij had er bewondering voor dat zoveel oudere vrijwilligers dit mogelijk maken.

In het kantoor vertelden Truus en Wil over de organisatie van de meer dan 20 zelfstandig opererende activiteitengroepen van SV-Rijen. Die organiseren alles zelf en betalen dat uit de eigen bijdrage van de deelnemers. Daarnaast kwamen de problemen als gevolg van corona aan de orde. Veel groepen kunnen nog niet aan de slag. Er zijn ook veel ouderen die nog niet durven meedoen. Maar gelukkig is in de Oase alles in orde. De ventilatie is goedgekeurd. De inrichting laat zich simpel aanpassen op 1,5 meter afstand. En ook in de keuken zijn er geen problemen met de richtlijnen van het RIVM.

Na een half uurtje maakte de burgemeester nog even een praatje met een paar sjoelers en daarna  ging hij samen met Truus en Wil naar een andere ruimte in De Boodschap voor een gesprek met de overige bestuursleden.