zaterdag 22 april 2023

Burgemeester op bezoek bij 'de Swing'

Vrijdagmiddag bracht burgemeester Derk Alssema een bezoek aan ‘de Swing’, de Pitch & Puttclub van de SVR. Driemaal is scheepsrecht want eerder gooide het coronavirus roet in het eten en afgelopen november waren de weersomstandigheden zodanig slecht, dat het bezoek wederom gecanceld moest worden. Maar vandaag was het zover!

Na een korte kennismaking met de club kreeg Derk de eerste instructies van Jacques van Unen. Vervolgens werd er een groepsfoto gemaakt. Klokslag 14.00 uur startte de competitie met de burgemeester, Jacques van Unen en Hanneke Thielen op hole drie, de kortste baan.

Op onze vraag “gaan we helemaal volgens de regels spelen?” antwoordde Derk: “Ja natuurlijk, ik heb er zin in!” Al snel genoot de burgemeester van het spel op het prachtige park ‘de Leemput’. Tijdens het spelen kreeg Derk alles te horen over de regels en de moeilijkheidsgraad van deze Pitch & Puttbaan. Dit mocht echter het spelplezier niet drukken. Zeer soepeltjes werden de negen holes gespeeld.

“Het was heel fijn om hier te zijn; sociaal en sportief in de buitenlucht met fijne mensen om me heen” zei de burgemeester na afloop. Onder het genot van een kopje koffie op het terras werden de scores nog geteld. “Maak mijn score maar niet openbaar” lachtte Derk, maar zijn resultaat viel echt mee hoor.

Klik op een foto voor volledig beeld