vrijdag 13 oktober 2023

Chapeau voor 'Chapeau' bij 80-plusdag

Vanochtend stonden 50 SVR-leden, allen 80-plus, te wachten tot de Oase stipt om half twaalf open ging voor de jaarlijkse verwendag voor onze alleenstaande leden van 80 jaar en ouder. Enkelen zijn zelfs al de 90 gepasseerd.

Eenmaal binnen in de Oase werden de rollators in de biljartzaal geparkeerd en schonken vrijwilligers van het team 'speciale activiteiten' koffie en thee. Toen iedereen een plekje had gevonden aan de gezellig gedekte tafels werden de aanwezigen welkom geheten door voorzitter Truus Noij. Daarna werd de lunch gepresenteerd; een lekker kopje soep (met ballen!), brood met hartig en zoet beleg, een glaasje jus d’orange erbij en natuurlijk roggebrood met zult voor de liefhebbers.

Het sociale netwerk van oudere, alleenstaande senioren is vaak wat kleiner geworden. Tijdens de 80-plusdag komen ze echter vaak oude bekenden tegen en komen de verhalen over vroeger vanzelf weer naar boven. Er werd tijdens het eten dan ook gezellig gekletst met elkaar.

Na de lunch was het tijd voor het middagprogramma. Voor het team 'speciale activiteiten' is het ieder jaar weer een uitdaging om iets leuks te bedenken, maar hun keus voor het mannenkoor ‘Chapeau’ was echt een schot in de roos. Dit mannenkoor is een hechte vriendenclub uit Oosterhout met een gemiddelde leeftijd van 76 jaar. Dat paste prima bij de doelgroep van deze middag.

‘Chapeau’ bracht meerdere bekende liedjes ten gehore, waaronder heel veel vrolijke meezingers. De gasten lieten zich dan ook heerlijk meeslepen tijdens dit muzikale optreden. Er werd meegezongen, ingehaakt en meegedeind. Zelfs de vrijwilligers, die deze middag verzorgden, deden enthousiast mee.

Na een uur was het tijd voor een korte pauze. De zangers konden hun keel smeren met een lekker drankje en de senioren werden getrakteerd op een heerlijk advocaatje met slagroom. Ook na de pauze zat de sfeer er nog steeds goed in. Om vier uur was het helaas tijd om naar huis te gaan. Hanneke Thielen, coördinator van de groep 'speciale activiteiten', bedankte de zangers met de woorden: ‘Chapeau voor Chapeau!’ Bij het verlaten van de zaal kreeg iedereen nog een doosje pepermunt als klein presentje mee naar huis. Onze 80-plussers hebben ontzettend genoten van deze muzikale middag, die speciaal voor hen werd georganiseerd.

Klik op een foto voor volledig beeld