vrijdag 28 april 2017

De Wegwijzer en het Repair Café in de Oase

Afgelopen vrijdag werd De Wegwijzer in de Oase geopend. Een plek waar je elke vrijdagmorgen tussen 10 en 12 uur met je maatschappelijke vragen terecht kunt. Ook het Repair Café was aanwezig.De Wegwijzer is een initiatief van SV-Rijen en het Vrijwilligers Informatie Punt (VIP).

De vrijwilligers en professionals van De Wegwijzer komen van allerlei organisaties, stichtingen en werkgroepen. Ze pakken je vragen en problemen praktisch en snel aan. Ze maken daarbij gebruik van het reeds bestaande aanbod in de gemeente Gilze en Rijen.

De Wegwijzer helpt mensen om zelfstandig te zijn en te blijven, en deel te nemen aan wat er in Rijen gebeurt. Door contact met anderen te maken, kunnen inwoners zichzelf en anderen verder helpen. De belangrijkste functies van De Wegwijzer zijn: het koppelen van vraag en aanbod, ontmoeten, informatie delen en adviseren.

Naast SeniorenVerening Rijen (SV-Rijen) en het Vrijwilligersinformatiepunt (VIP) met zijn projecten werken ook de stichting Wonen met Gemak en de gemeente mee. De gemeente levert bovendien Wonen ZorgService in de Wijk (WZSW) en zorgt dat er een Wmo-consulente is.

Ook het maandelijkse VIP Repair Café is vanaf 28 april in de Oase aan de slag. De Wegwijzer en het Repair Café maken van de Oase een unieke ontmoetingsplek waar mensen elkaar helpen.