dinsdag 04 oktober 2022

Digi-inloopcafe helpt leden

Vrijdagmiddag 30 september konden SVR-leden met hun vragen in de Oase terecht voor hulp op digitaal gebied. Steeds meer leden maken gebruik van de kennis van ervaren vrijwilligers van ons digi-inloopcafe. Zo worden ze handiger in het gebruik van hun laptop, tablet en/of smartphone.

Eerst werden alle vragen en problemen opgelost waarmee SVR-leden naar de Oase waren gekomen. Fantastisch, die handige hulpjes binnen de vereniging! Kees, Adri en Frans hebben vrijwel altijd een oplossing voor een probleem, of een antwoord op een vraag. Een aantal mensen ging daarna tevreden naar huis. De overigen bleven wat langer omdat ze nieuwsgierig waren naar het onderwerp dat deze maand besproken werd: de 112NL app.

112NL is de officiële app van de Nederlandse noodhulpdiensten politie, brandweer, ambulance en Koninklijke Marechaussee. Vanaf nu kun je in een noodsituatie 112 ook bellen via 112NL. Als je met 112NL 112 belt, worden extra gegevens naar de meldkamer gestuurd. Hierdoor kan de meldkamer jou sneller en beter helpen.