vrijdag 21 januari 2022

Digi-inloopcafe goed van start

Al maanden werd er door veel SVR-leden naar uitgekeken. Op vrijdag 21 januari ging het nieuwe Digi-inloopcafé eindelijk van start. Deze dag was in de Oase ook de SeniorWeb computer vraagdag.

Steeds meer leden zijn in de digitale ontwikkeling geïnteresseerd. Dankzij het succesvolle Digitaal café konden zij snuffelen aan een heleboel onderwerpen die te maken hadden met mobiele telefoons, iPads en tablets. Maar ook onderwerpen zoals Google Drive, QR-code en een digitale deurbel kwamen aan de orde. Het nieuwe Digi-inloopcafé wil in eerste instantie hulp bieden bij de diverse problemen die onze leden tegenkomen op digitaal gebied. Ook het groepsgewijs bespreken van bepaald item is mogelijk, om te beginnen één keer per maand op een vrijdagmiddag.

Ondanks de lockdown kon de geplande eerste bijeenkomst gelukkig doorgaan. De SeniorWeb computer vraagdag werd ook op 21 januari in de Oase gehouden. Normaal gesproken zijn die dagen ook toegankelijk voor niet-leden. Vanwege de coronaregels mochten dit keer alleen leden van SV-Rijen komen. En, wat zeker net zo vervelend was, er mochten die week nog geen consumpties verkocht worden omdat de horeca nog gesloten was.

De vrijwilligers: Kees Bakker, Adri Jonkers, Alex Metsaars en Frans Theeuwes lieten zich daar niet door kisten. De vijfde vrijwilliger, Sjef Douma, kon helaas niet aanwezig zijn. Hij werd deze keer vervangen door Marian Heesbeen.

Tegen half tien stonden ze klaar om de eerste mensen te verwelkomen. Er kwamen ongeveer twintig leden naar de Oase. Vragen werden beantwoordt, probleempjes werden opgelost en alles werd duidelijk en rustig uitgelegd. En wat niet ter plekke snel opgelost kon worden, werd naderhand door de vrijwilligers alsnog opgepakt.

Het was een geslaagde eerste bijeenkomst. Alle bezoekers kregen bij het naar huis gaan een tegoedbon mee naar huis, goed voor een jaar lang gratis lidmaatschap van SeniorWeb.