vrijdag 08 maart 2024

Digitale schoonmaak met Theek 5

In samenwerking met Theek 5 konden onze leden deelnemen aan een tweedaagse cursus 'Digitale schoonmaak van smartphone en tablet'. Wat is deze cursus met een daverend enthousiasme ontvangen!

We konden er direct nog een reeks bij plannen, omdat zich meer dan 20 mensen hadden opgegeven, waar plaats was voor acht. Blijkbaar zien SVR-leden zichzelf als mensen die nodig eens op moeten ruimen op hun telefoon of tablet. Inmiddels hebben beide groepen de lessen gevolgd en zijn de tips en truuks uitgeprobeerd.

Hoeveel ruimte heb je eigenlijk op een telefoon of een tablet? En waar staat dat ding dan zoal vol mee? Waar de één een 'kastje' heeft van 32 GB kan een ander nog lang doorrommelen met een geheugen van 128 GB. En foto’s blijken minder plek in te pikken dan apps.

Zo regende het inzichten, vielen er kwartjes en werd er ook eens flink de bezem door de telefoon of tablet gehaald. In de tweede les werd iedereen bijgepraat over zaken als de cloud, wat is dat, waar is het en wat staat daar dan in? En ook foto’s kunnen best wel wat geordend worden zodat je alles makkelijker terug kunt vinden. Kortom, de voorjaarsschoonmaak is ook digitaal al volop begonnen!

Klik op een foto voor volledig beeld