zondag 13 maart 2022

Dikke dankjewel voor onze vrijwilligers

Eindelijk kon de Vrijwilligersdag van SeniorenVereniging Rijen (SVR) doorgaan. Vanwege corona was deze jaarlijkse ‘bedankdag’ voor alle vrijwilligers van de SVR al een paar keer geannuleerd. Maar nu het weer mocht, kwam een groot deel van alle 150 vrijwilligers op vrijdagmiddag 11 maart bijeen bij ’t Boerke.

Denk aan bijvoorbeeld de gastvrouwen/gastheer van ons thuishonk ‘de Oase’, bestuursleden van 28 activiteitengroepen, vrijwilligers die nieuwsbrieven maken en de website bijhouden, de ledenadministratie, de bodes die de tijdschriften en nieuwsbrieven rondbrengen, organisatoren van cursussen en uitstapjes, de cliëntondersteuners, vrijwillige ouderenadviseurs en belastinghulpen. Allemaal zijn ze onmisbaar voor de vereniging.

Eerst koffie met gebak. Iedereen was blij elkaar na zo’n lange tijd weer te zien. Daarna nam iedereen plaats in de grote zaal waar voorzitter Truus Noij een welkomstwoordje deed. Ze bedankte alle vrijwilligers voor het werk dat ze belangeloos voor de SVR hebben gedaan, en ondanks de coronaperikelen nog steeds doen: ‘Jullie zijn de pijlers, de drijvende kracht waarop onze seniorenvereniging draait. Zonder vrijwilligers kan een grote vereniging als de SVR, met bijna 1500 leden, niet bestaan. Na twee jaar corona, waarin we hebben geleefd zonder franje, is het tijd om vanmiddag samen te gaan genieten van de mooie liedjes van Gerard van Maasakkers.’

Genieten, dat deden de aanwezigen zeker! De gezellige middag werd afgesloten met een heerlijk koud en warm buffet, waarna iedereen tevreden naar huis ging. Bedankt vrijwilligers, jullie hebben het verdiend!

Klik op de foto's voor groter beeld.