zondag 11 september 2022

Eerste repetitie voor nieuwe koor

Woensdag vond de eerste repetitie plaats van het nieuwe koor in oprichting, voorlopig genaamd ‘SVR-koor nieuwe stijl’. Dit om duidelijk onderscheid te maken met het ‘oude’ Oasekoor dat onlangs is opgeheven. Dirigent Henk van Onzenoord was tevreden.

De nieuwe dirigent wist de 17 belangstellenden een aantal eenvoudige, goed in het gehoor liggende nummers bij te brengen. Nummers als ‘Laat de zon in je hart’, ‘Sierra Madre’ en andere wist hij al op een behoorlijk niveau te krijgen. En dat alleen door tekst op papier en zonder noten. Het was prettig om vrijuit bekende nummers te kunnen zingen die na een enkele keer al veel beter klonken. Een ieder was vol aandacht en geconcentreerd op de dirigent. Het geeft veel vertrouwen dat we na de proefperiode die in december afloopt, kunnen besluiten tot de definitieve oprichting van een laagdrempelig koor waarbij contact en gezelligheid belangrijke ingrediënten zijn.

De repetities zijn op woensdag van 9.30-11.00 uur in de Oase.

Wil jij ook komen zingen, klik dan HIER om een e-mail te sturen naar Charles Verhoosel zodat je op de hoogte gehouden kan worden. Of kom een keer kijken bij de repetitie op woensdagochtend in de Oase.

Klik op een foto voor volledig beeld