maandag 05 februari 2024

Enthousiasme bij open dag Sjoelen

Vanmiddag opende de Senioren Sjoel Vereniging (S.S.V.) de deuren van de Oase voor een kennismakingsmiddag. De S.S.V. is een van de langst bestaande activiteitengroepen van SV-Rijen. Er kwamen 6 enthousiaste belangstellenden op af.

Voorzitter Ton Hofkens had al 25 jaar ervaring als voorzitter van de Rijense Sjoel Vereniging, voordat hij in 2022 voorzitter werd van de S.S.V.

Ton legt uit: “In januari 1991 is de vereniging opgericht onder de naam Sjoel Vereniging Voor Ouderen en zetelde toen onder de paraplu van de Bond van Ouderen, de hedendaagse SeniorenVereniging Rijen. Inmiddels is ook de naam van de sjoelclub gewijzigd in Senioren Sjoel Vereniging, dat klinkt toch beter”, aldus Ton. “Iedere maandag van 14.00 - 16.00 uur spelen we in de Oase. Na vijf bakken gesjoeld te hebben, houden we een pauze zodat we gezamenlijk een consumptie kunnen nemen. Wij sjoelen in wedstrijdverband in vier klassen: A-B-C en D. Men kan zittend of staand aan de sjoelbak deelnemen, dus sjoelen is voor iedereen geschikt. Elke week wordt de puntentelling bijgehouden door twee wedstrijdleiders. Tijdens de jaarvergadering worden de kampioenen bekend gemaakt. Wij hebben de originele Homas wedstrijd-sjoelbakken. Er is een roulatiesysteem, zodat men elke week met iemand anders aan de bak staat; normaal met twee personen, maar drie kan ook.”

Geïnteresseerden konden tijdens deze meeloopdag al hun vragen stellen en zelf een potje meespelen. Ze kregen ook uitleg over de puntentelling. Het was een gezellige sjoelmiddag waarbij S.S.V. meerdere mensen enthousiast heeft gemaakt voor het sjoelen.

Heb je deze dag gemist? Geen probleem, iedere maandagmiddag wordt er gesjoeld in de Oase. Kom dus gewoon een keer kijken of meespelen.

Klik op een foto voor volledig beeld