zaterdag 07 november 2015

Expositie van onze handvaardigheidsgroepen

Zondag 1 november was jong en oud welkom bij de gezamenlijke expositie van de vier handvaardigheidsgroepen van SeniorenVereniging Rijen. Leden van de groepen voor quilten, kaarten maken, creatief handwerken en schilderen/tekenen lieten zien waar ze het afgelopen jaar zoal mee bezig zijn geweest. Zie de foto's.

Kaarten maken
De activiteitengroep kaarten maken bestaat sinds 1999 en de leden komen iedere week samen. Ze maken hun kaarten aan een grote tafel. Ze leren van elkaars ideeën. En waar nodig steken ze elkaar een handje toe.

Quiltgroep
De quiltgroep is opgericht in 2012 en komt alleen in het winterseizoen bijeen, om de veertien dagen. Het werken in de groep is inspirerend. Samen weten de leden van de groep meer over het quilten dan alleen en dat komt het resultaat ten goede.

Handwerken
De handwerkgroep zit wekelijks in de Oase. In principe kun je daar voor alle handwerkvormen terecht: er wordt gebreid, gehaakt en geborduurd. En als er niet te veel steken hoeven te worden geteld, gaat praten goed samen met breien (en met de andere handwerkvormen). Dus gezelligheid is er ook.

Schilder/tekengroep
De vierde, nieuwste loot aan de creatieve stam is de schilder/tekengroep die iedere 14 dagen op dinsdagochtend bijeenkomt in een ruimte van De Boodschap. Er wordt voornamelijk gewerkt met acryl. Sommige leden tekenen.

De kaart- quilt- en handwerkgroep hebben alle drie de dinsdagmiddag als vaste middag en de Oase als vaste werkplek.De schilder/tekengrope komt op dinsdagmorgen bijeeen. Meer informatie over onze handvaardigheidsgroepen vind je op deze website onder Activiteiten.