dinsdag 08 november 2022

Feestelijk afsluiting zomerseizoen 'De Swing'

Ieder jaar houdt Pitch & Putt-vereniging ‘De Swing’ een feestelijke afsluiting van het zomerseizoen. Woensdag 26 oktober werd er eerst een spel gespeeld, waarna de prijzen werden uitgereikt. De belangrijkste prijs, de jaarlijkse wisselbeker, werd voor het laatst bewaard.

Voorzitter Hanneke Thielen verwelkomde de leden op een zonovergoten terras. Eerst was er koffie met gebak, dat werd aangeboden door vier leden die rond deze dagen jarig zijn. Daarna werd er een ronde gelopen waarbij op drie holes voor de nearest werd gespeeld. Het nieuwste lid, Antonet Veldhuizen, wist iedereen te verrassen door op twee holes lang als winnaar te boek te staan. Helaas voor haar werd ze op het laatste moment verslagen door Corrie Janssen en Marlène Mallens.

Na het spelen volgde de prijsuitreiking. Er waren diverse prijzen beschikbaar. Allereerst werd er aan zes personen, die een hole in one hadden geslagen, een auto uitgereikt. Corrie Janssen viel die eer zelfs twee keer te beurt. Zij kreeg een welverdiende sportwagen uitgereikt.

De beste scores in een wedstrijd: Helma Snoeren met 25 slagen. Ook sloeg zij in een wedstrijd vier birdies. Helma won de wisseltrofee door als eerste te eindigen in de categorie gemiddeld 35 slagen of minder. Een hele prestatie! De beste score in een wedstrijd werd geleverd door Toon Zopfi met 26 slagen. De meeste birdies werden geslagen door Henk van der Put bij de heren en Helma Snoeren bij de dames.

Tot het laatste moment bleef het spannend. Naar wie zou de felbegeerde wisselbeker gaan? Gerrie Engelkamp werd derde, Colette Dijkers ontving de tweede prijs en de grote wisselbeker ging naar Annie Janssen.

Na de prijsuitreiking werd de gebruikelijke groepsfoto gemaakt, inclusief de trofeeën, bekers en bloemen. Het zomerseizoen werd deze dag afgesloten met een gezellig samenzijn met een drankje en een hapje. Het bestuur en de leden van ‘De Swing’ bedankten tenslotte de Leemput voor de gastvrije ontvangst, en Elly en Toos voor hun goede zorgen.

Klik op de foto voor een volledig beeld