woensdag 27 oktober 2021

Feestelijke seizoensafsluiting 'de Swing'

Vrijdag 22 oktober was de feestelijke afsluiting van het zomerseizoen van Pitch & Puttvereniging 'de Swing'. Voorzitter Hanneke Thielen verwelkomde de leden en memoreerde aan de afgelopen Covid-19 periode waarin niet gespeeld kon worden.

Ook het 12,5 jarig jubileum in maart 2020 ging niet door en er was uiteraard ook geen afsluiting van het seizoen. Gelukkig kon er vanaf april 2021, met de nodige beperkingen, gespeeld worden en werd in de loop van het seizoen bijna alles weer normaal.

Na het welkomstwoord was er koffie en gebak van ons lid Toon die zijn 80e verjaardag vierde.

Hierna werd het tijd voor de prijsuitreiking. Er stonden 5 (miniatuur) auto’s klaar voor de leden die tijdens de competitieronde een ‘hole in one’ hebben geslagen: Marius Pruijsen, Paula Bouwens, Marlene Mallens,  Ad Mallens en Liza Nooten.

Bij de heren werden de hoogste gemiddelden van het aantal  birdies geslagen door Henk van der Put en bij de dames door Hanneke Thielen.

De beste scores in een wedstrijd bij de dames werd behaald door Hanneke Thielen (27) en bij de heren door Jacques van Unen (25).

Het hoogst aantal birdies in één wedstrijd: Hanneke en Jacques beiden 4.

De Henk Breteler Cup was voor Ad en Ada Frijters een aanmoedigingsprijs.

Ook de poedelprijs werd uitgereikt. Rieky Smeekens mocht hem mee naar huis nemen.

Daarna werd het spannend:

Eerst de wisseltrofee voor de speler/speelster met een gemiddelde van 35 of minder. Deze was voor Toon Zopfi.

De grootste verrassing was voor de winnares van de wisselbeker: Colette Dijkers. Hier had ze echt niet op gerekend. De 2e plaats was voor Marionne Wind en nummer 3 was Annie Janssen.

De winnaars werden mee naar buiten genomen voor de gebruikelijke groepsfoto met de bekers, trofeeën en de prachtige bloemen. Door het bijzonder slechte weer moest de foto wel onder het afdak genomen worden. Hierna werd het tijd voor het gezellig samenzijn.

Onze dank gaat uit naar de Leemput waar we zo gastvrij zijn ontvangen en naar de gastvrouwen Teuni en Adrie: dank jullie wel voor de goede zorgen. Ook Heidi’s Bloemerij en Pennen Party World willen we hartelijk bedanken voor hun uitstekende verzorging van de boeketten en hapjes.

Ingezonden door Jopie Verhees.