zondag 27 november 2022

Geslaagde workshop wolvilten

De nieuwe workshop ‘wolvilten’ werd erg enthousiast ontvangen door de deelnemers. SVR-lid Annet Schuttevaer bood aan om het ‘wolvilten’ onder de aandacht te brengen bij onze creatieve leden. Er was zo veel belangstelling voor deze workshop dat er niet één maar twee middagen ingepland werden.

Vilt maken van wol en daar vervolgens een leuk voorwerp van maken. Je werkt met geraspte olijfzeep en water. Door veel drukken en rollen kun je wol vervilten en komt er een mooi resultaat tevoorschijn. Als je op internet kijkt zie je legio mogelijkheden om creatief te werken met vilt. Er werd kennisgemaakt met deze techniek. Natuurlijk werd er ook iets leuks gemaakt om mee naar huis te nemen. Het advies om een oude handdoek, een plastic tas en een schort mee te brengen naar de workshop was niet overbodig. Het werd, zoals voorspeld, een klein beetje nat tijdens de workshops op 15 en 22 november.

klik op een foto voor volledig beeld