donderdag 22 december 2022

Grote opkomst bij kerstviering

Woensdagmiddag gingen de deuren van de Theaterzaal in de Boodschap om 13.00 uur open voor onze kerstviering. Deze werd druk bezocht. Met bijna 300 leden op de tribune was de zaal goed gevuld. Fijn dat het na een paar jaar corona weer mogelijk was om samen stil te kunnen staan bij de kerstgedachte.

Het thema was ‘Vriendschap’. Pastor Joost de Bont stond stil bij het belang van het hebben van vrienden, maar ook dat het goed is om zelf vriendschap te bieden. Het parochiekoor zong meerdere kerstliederen. Het publiek zong uit volle borst mee. Tussen de liederen door waren er een paar voordrachten door Miriam en Marian van de werkgroep 'speciale activiteiten' van de SVR. Het voelde voor alle aanwezigen goed om deze kerstviering met elkaar te beleven.

In de pauze die na de dienst volgde, kregen de aanwezigen koffie met kerstbrood aangeboden. Om lange rijen te vermijden, waren de Oase, de bibliotheek en de foyer beschikbaar gesteld. Alles was prima geregeld.

Tijdens de koffiepauze hadden medewerkers van ‘de Rietganzen’ het podium ingericht voor een komisch toneelstuk dat na de pauze werd opgevoerd. ‘De Rietganzen’ is de toneelgroep van Seniorenvereniging Molenschot. Zij hebben vaker fantastische uitvoeringen verzorgd in Rijen. Aan de hoge verwachtingen van het publiek werd helemaal voldaan. Het ingestudeerde stuk ‘Sjiek en Exclusief’ was echt hilarisch! Het publiek genoot met volle teugen van de acteurs, die niet alleen een prachtig toneelspel neerzetten maar ook een fantastisch decor, inclusief lift, hadden meegebracht. De spelers en medewerkers van ‘De Rietganzen’ werden beloond met een welverdiend en langdurig applaus.

Na afloop lieten de gasten duidelijk blijken dat ze enorm genoten hebben van deze heerlijke middag. De commissie speciale activiteiten is blij dat er weer veel animo was en is al volop bezig met het voorbereiden van de volgende activiteit; een bezoek met de bus aan de SeniorenExpo in Veldhoven.

Klik op een foto voor een volledig beeld