vrijdag 24 maart 2023

High Tea dit jaar drukker dan ooit

Vorig jaar moesten we moeite doen om voldoende deelnemers te krijgen voor de High Tea. Dit jaar bleek het een volledig ander verhaal. Binnen twee uurtjes was de inschrijflijst vol. Donderdag 23 maart was de Oase dan ook gevuld met 50 SVR-leden, vrouwen én mannen.

Ruim voor aanvang stond een lange rij wachtenden in de hal. Om stipt 13.00 uur ging de deur open en stroomde de Oase vol. De gastvrouwen hadden de tafels keurig gedekt. Er lagen zelfs placemats met Engelse teksten op tafel, geheel in stijl van een echt Engelse High Tea.

Voorzitter Truus Noij hield een welkomstwoordje en het eerste gerechtje werd gepresenteerd, een lekker soepje. Ondertussen werd het Engelse volkslied gespeeld: ‘God save the Queen’ (tegenwoordig ‘God save the King’), maar weinig mensen hebben dat gehoord volgens mij. Er werd namelijk al druk gebabbeld met de tafelgenoten.

Na het eerste hapje volgde een heerlijk pasteitje. Vervolgens kwamen prachtig opgemaakte etagères op tafel, vol met heerlijke broodjes en sandwiches. Er was voor iedereen volop keuze. De kannen heet water voor de thee waren niet aan te slepen, want bij zoveel heerlijkheden hoort natuurlijk niet één, maar meerdere kopjes thee.

De zoete en hartige lekkernijen werden opgevolgd door vers gebakken scones, compleet met clotted cream en jam. Dat was smullen want ze waren zelfs nog warm!

Terwijl iedereen inmiddels een ‘bodempje voelde’, kwamen de gastvrouwen langs voor de één na laatste ronde. Een etagère vol met zoete dessertjes. Volgens mij waren er meerdere tafels waar die schalen niet helemaal leeg waren na afloop; het bodempje was namelijk een flinke bodem geworden.

Traditioneel werd deze middag afgesloten met een advocaatje met slagroom.

Tjongejonge, wat een fantastische middag is ons voorgezet door het team van vrijwilligers, dat al het lekkers dat opgediend werd zelf heeft klaargemaakt.

Truus Noij sloot rond 16.00 uur de middag af met een dankwoord aan het team dat deze middag mogelijk heeft gemaakt. Ze hebben zich weer van hun beste kant laten zien. Het applaus dat de dames kregen, was dan ook meer dan verdiend! Chapeau!!!

Klik op een foto voor volledig beeld