dinsdag 14 juni 2022

In de rij bij Carwash Rijen

Dinsdag 14 juni kregen leden van SV-Rijen een unieke kans om een kijkje vóór en achter de schermen te nemen bij Carwash Rijen. Jac van Dorst en zijn dochter Chantal haalden alles uit de kast om het reilen en zeilen in hun bedrijf te laten zien en uit te leggen.

Eerst een allerhartelijkst ontvangst, in een speciaal voor SV-Rijen afgezet gedeelte van het stofzuigerplein, met koffie of thee en een heerlijke appelflap. Jac verwelkomde de deelnemers aan deze bijzondere excursie. De grote groep belangstellenden werd vervolgens in drie kleinere groepen verdeeld voor een uitgebreide rondleiding door het bedrijf. De senioren verbaasden zich over de vele informatie die ze te horen kregen. Want wist jij dat er per wasbeurt 500 liter water gebruikt wordt? Dat er 75.000 liter water wordt opgevangen en gefilterd, zodat het schone water hergebruikt kan worden? Dat de borstels en portalen iedere dag schoongemaakt worden en de borstels elk half jaar vervangen worden door nieuwe? Dat er streeploos gewassen wordt dankzij osmosewater? Carwash Rijen is met 400 zonnepanelen op het dak qua stroom geheel zelfvoorzienend. De stroom die overblijft gaat zelfs via een speciale leiding naar het naastgelegen Shellstation.

De excursie bestond uit drie onderdelen: de wasstraat, het stofzuigerplein en de polijstafdeling. De bezichtiging van de wasstraat, inclusief de eronder gelegen apparatuur, putten en leidingen was erg indrukwekkend. Ook op het stofzuigerplein werden alle mogelijkheden getoond. De medewerkers van de polijstafdeling kunnen er tenslotte voor zorgen dat je auto er van binnen en van buiten weer als spiksplinternieuw uit komt te zien.

Als klap op de vuurpijl mocht iedereen met de eigen auto gratis door de wasstraat. Dat leverde een flinke rij op, want daar was natuurlijk veel belangstelling voor. Nu zijn senioren niet opgegroeid met allerlei moderne snufjes en technieken. Voor sommige ouderen was de stap om zelf achter het stuur te kruipen en de wasstraat in te rijden dan ook nét iets te groot. Maar dat was geen probleem, het personeel deed het graag voor ze.

Twee uur later had iedereen het bedrijf uitvoerig bekeken, de eigen auto glanzend schoon gewassen en alle prangende vragen kunnen stellen. Liza Nooten had hiermee een geweldige excursie voor de leden van SV-Rijen georganiseerd. Met een laatste kopje koffie, en een bedankje voor Jac en zijn dochter Chantal, werd de geslaagde ochtend afgesloten.

Klik op een foto voor een groter beeld