dinsdag 26 maart 2024

Kampioenen Paasbridgedrive in de bloemetjes gezet

Vandaag hield de SVR dinsdagmorgen bridgeclub een Paasdrive in de Oase. Lianne Schelle -het nieuwe bestuurslid ‘activiteiten’ - had haar beste beentje voorgezet om deze ochtend tot een succes te maken. Maar liefst 80 leden hadden zich ingeschreven.

Leny van Unen doet verslag: “Onze voorzitter heette iedereen welkom. Daarna nam Lianne Schelle het woord en gaf uitleg hoe deze ochtend ingevuld ging worden. Er werd begonnen met twee rondes bridgen. Ieder met zijn eigen bridge-maatje, maar ook deze keer hebben we de lijnen weer door elkaar gehusseld. Hierna was het tijd voor een lekker kopje koffie/thee met wat lekkers.

De verrassing van vandaag was dat Lianne een leuke quiz had gemaakt. De winnaars van de quiz krijgen een jaar lang de eretitel ‘Kampioen van de Paasdrive 2024’. Lianne stelde de vragen en met de tafelgenoten mocht je overleggen en het antwoord noteren. Het waren onder andere muziekvragen, zoals de naam van de muzikant en de titel van het lied. Maar ook vragen over oud-Rijen, zoals het jaartal van het oudste huis dat gebouwd is in de Hoofdstraat. En natuurlijk over het bridge!

Al met al was het een hele gezellige activiteit met veel enthousiast overleg bij de tafels. Na de quiz werden nog twee rondes gebridged. Daarna volgde de prijsuitreiking. De kampioenen kregen een toepasselijk paasbloemetje. De winnaars waren (op de foto van links naar rechts) Henk en Annie Janssen, Greet van Berkum en Riek Dikker. Rond de klok van twaalf uur wenste het bestuur iedereen Fijne Paasdagen en wel thuis.”

Ingezonden door Leny van Unen

Klik op een foto voor volledig beeld