woensdag 13 maart 2024

Kennismaking met SchrijveRijen

Altijd al gezegd: ‘Dat moet ik nou eens opschrijven’? Over dingen die je hoort, meemaakt, leest of gewoon om je heen ziet. Niet langer uitstellen, maar beginnen met dat opschrijven!

Met deze inleiding op onze site is er al jaren een schrijfgroep ‘SchrijveRijen’, die tot dit moment bestond uit vijf actieve schrijvers onder begeleiding van Jeanne van Leijsen. Jeanne heeft veel affiniteit met taal en schrijven, komt uit het onderwijs en heeft ook een sociaal pedagogische achtergrond.

Voor de kennismakingsochtend van vandaag hadden zich drie nieuwe leden aangemeld. Zij hebben deelgenomen aan de ‘snuffel’-bijeenkomst en waren al snel enthousiast. De groep bestaat nu uit acht leden en het maximum is tien personen. Een bijzondere groep schrijvers die ieder hun eigen verhaal maken en dit met elkaar delen, elke woensdag van 10.00 tot 12.00 uur in de Oase. Ondanks dat de drie nieuwe leden de activiteit voor het eerst bijwoonden, hebben zij ook al meegeschreven.

Dagelijkse zaken roepen vaak herinneringen op. Het is bijzonder om deze in de groep met elkaar te delen, zowel grappige als serieuze zaken. Omdat de ‘schrijfsels’ aan elkaar worden voorgelezen, ontstaat vaak herkenning. En dat voelt goed, dat is iets wat zeker is. Geen lange biografie, geen taalcorrecties, maar op een gezellige en leerzame manier bezig zijn met taal en verhaal. Iedereen heeft een schrift waarin alles wordt opgeschreven en daarna in de groep wordt voorgelezen.

Regelmatig vind je in onze nieuwsbrief een mooi gedicht van een van de leden.

klik op een foto voor volledig beeld