maandag 16 oktober 2023

Kermisdrukte bij bingo

De traditionele kermisbingo werd op maandag 16 oktober gehouden en dat betekende weer een nagenoeg volle Oase. Achtenvijftig leden kochten, bij Riet en Mariet, in totaal 78 kaarten om hun geluk te beproeven. Het team Luuske Weterings en (broer) Piet Marijnissen zitten, alweer bijna tien jaar, klaar achter de bingotafel.

Om twee uur heeft Luuske de eerste ballen uit de molen gedraaid en kan Piet beginnen met het opsommen van de getallen. In de eerste ronde van het bovenste rijtje horizontaal naar het onderste rijtje horizontaal en dan de volle kaart. Met iedere keer een andere combinatie worden er tot de pauze drie volledige rondes afgewerkt. In totaal dus negen keer bingo en deze keer alleen maar enkele bingo’s voor negen verschillende dames. Opvallend is trouwens wel dat er bij de aanwezige leden slechts zes mannen zijn.

In de pauze helpt Luuske de gastvrouwen Cor en Marianne om hapjes op alle tafels te zetten. Dat is weer iets anders dan de hele tijd draaien. Na de pauze volgden nog vijf rondes, inclusief een extra prijsronde, omdat er zoveel bingokaarten zijn verkocht.

Wil je ook een keer meespelen? Op dinsdag 28 november om 14.00 uur in de Oase is de volgende kans. Anders kijk in de agenda van SV-Rijen op de website www.sv-rijen.nl

klik op een foto voor volledig beeld