zondag 16 april 2023

Kleurrijk dagje uit naar de Keukenhof

Donderdag 13 april namen 46 leden plaats in een comfortabele bus voor een gevarieerd dagje uit naar de Keukenhof. De dag begon met een kleurrijke en ontspannen rondvaart over de Kagerplassen vanuit de nationale bollenhoofdstad Lisse.

Prachtige vergezichten over het typische, groene polderlandschap, omlijst met historische molens trokken voorbij. En dat alles onder het genot van koffie/thee met appelgebak. Het wat ruige water, opgezweept door een flink wind, zorgde voor de echte vaarbelevenis.

Na anderhalf uur puur natuur bracht de bus de senioren naar het immense parkeerterrein nabij de Keukenhof. Een wereldberoemd en spectaculair bloemenpark dat door veel bezoekers uit de gehele wereld bezocht wordt. Eenmaal binnen kon iedereen op eigen gelegenheid het park ontdekken. Genieten van ruim zeven miljoen voorjaarsbloeiers zoals narcissen en hyacinten. Daarboven uittorent de fritilaria’s met hun opvallende koningskroon. De prunussen en natuurlijk Hollandse trots, de velden vol kleurrijke tulpensoorten. Niet alleen buiten, maar ook binnen laat de Keukenhof bloemen en bloeiende planten zien. Het decor van de bloemenshows in het Oranje Nassau paviljoen is geheel in de stijl van het thema. Nederlandse kwekers tonen hier hun mooiste bloemen. In het Beatrix Paviljoen was het genieten van orchideeën en anthuriums in een verrassend kleurrijk decor.

De kleurrijke dag werd besloten met een al even ‘kleurrijk’ diner waarna de buschauffeur de voldane SVR-leden weer keurig terugreed naar Rijen. De dagtocht met het bezoek aan de Keukenhof werd georganiseerd door de werkgroep ‘speciale activiteiten’ van SV-Rijen. Het bleek een ‘schot in de roos’, om even in de bloementermen te blijven.

Klik op een foto voor volledig beeld