donderdag 15 juli 2021

Nieuw! Bridgecursus in september

Is Bridgen iets voor jou? Altijd al willen weten wat Bridgen inhoudt? Vanaf 13 september wordt er een bridgecursus georganiseerd in Rijen. De MMBC gaat in overleg met de andere clubs een beginnerscursus organiseren.

Bridge is een echte sport met winnaars en verliezers. En om te winnen moet je beter zijn dan een ander. Het is ook een denksport En net als bij andere denksporten is strategie en tactiek van groot belang. Bridge moet je leren, en het duurt even voordat je het bridgen onder de knie hebt. Bij het bridgen ben je actief bezig met de kaarten. Maar bridgen is ook gezelligheid en contact met anderen. Bridgeclubs organiseren daartoe een competitie en speciale drives.

In Rijen zijn drie bridgeclubs te weten:

-        Seniorenbridge van de SVR die op dinsdagmorgen bijeenkomt in de Oase,

-        De Rijens Bridgeclub (RBC) die op donderdagavond speelt,

-        De Maandagmiddag Bridgeclub (MMBC) die op maandagmiddag de clubmiddag heeft.

De MMBC gaat in overleg met de andere clubs een beginnerscursus organiseren. De cursus start op maandagavond 13 september (*) en omvat 12 lessen die gegeven worden door de docent Michel Michielse. De lestijden zijn van 19.30 uur tot 22.00 uur. We kunnen gebruik maken van de kantine van de voetbal VVRijen, Sportparkweg 5-7, 5121MP Rijen. De kosten bedragen € 75,00 (inclusief lesmateriaal, exlusief consumpties).

Na afloop van de cursus kun je, samen met een partner, vanaf 1 januari 2022 deelnemen aan het bridgen bij een van de bovengenoemde clubs. Je kunt ook eerst instromen in de D-lijn van de MMBC, samen met andere cursisten, waarbij je onder begeleiding kennis maakt met het reilen en zeilen op een clubmiddag. Bij voldoende deelnemers komt ook de docent begeleiden in de eerste bridgeweken.

Aanmelden uiterlijk 6 september. Stuur een email met je naam, adres en telefoonnummer naar mmbcrijen@gmail.com. Acceptatie in volgorde van binnenkomst. Vol is vol. Op 7 september sturen we een email terug met een bevestiging en een factuur.

Voor vragen kun je via de mail of telefoon (06-39632408) contact opnemen met de secretaris van de MMBC, Ko Vleugel.

(*) Mocht Corona spelbreker worden, dan gaat de cursus verder op het moment dat het weer kan.