zondag 18 november 2018

Nieuwe leden maakten kennis met de vereniging

Op vrijdagmorgen 9 november waren 60 nieuwe leden aanwezig, waarmee de Oase goed bezet was voor de kennismakingsbijeenkomst. Ze werden ontvangen door bestuursleden en de gastvrouwen verzorgden een lekker kopje koffie of thee.

Voorzitter Truus Noij heette iedereen welkom. Ze was trots op de aanwas van 95 nieuwe leden. Zij vertelde, ondersteund door een powerpointpresentatie, hoe SeniorenVereniging Rijen opgebouwd is. Menig nieuw lid was verbaasd over de grootte van de organisatie. SV-Rijen valt onder KBO Brabant, dat met 130.000 leden een van de grootste ouderenorganisaties van Nederland is. SV-Rijen telt 1400 leden waarvan er 150 als vrijwilliger actief zijn.

De bestuursleden vertelden over hun aandachtsgebieden. Adriaan Brouwers sprak over de ondersteuning in het sociaal domein, met name over de rol van de belastinginvullers, de vrijwillige ouderenadviseurs, cliëntondersteuners Wmo en de vrijwilligers van Dagactiviteit VoorMekaar (samen met Vita). Penningmeester Joep Wouters lichtte de grootste geldstromen binnen de vereniging toe en Wil Simons informeerde de nieuwe leden over de extra activiteiten en de rol van de gastvrouwen in de Oase. Zij vertelde ook over de cursussen en de eenmalige activiteiten die overigens vaak ontstaan op basis van een idee van een van de leden.

Enkele bestuursleden maakten van de gelegenheid gebruik om de nieuwkomers te vragen om ook vrijwilliger te worden. Hierna kwamen de 25 activiteitengroepen op het scherm voorbij. Men vond het een leerzame bijeenkomst. Het bestuur werd beloond met een applaus van de aanwezige nieuwe leden.