donderdag 23 mei 2019

Onze senioren zagen ze vliegen

Op woensdag 22 mei kwamen 's morgens om negen uur veertien mensen bijeen om een mooie fietstocht te maken naar de modelvliegclub Snoepy in Dongen. Het weer was hen goed gezind: een heerlijk zonnetje en niet te veel wind. Perfecte omstandigheden om zowel te fietsen als te vliegen.

Zoals afgesproken kwamen wij om tien uur aan op het vliegveld. De tafels en stoelen stonden buiten al klaar en we werden hartelijk ontvangen met koffie en cake. Lucien Farla van de vliegclub heette ons welkom en hield een korte inleiding. Diverse vliegtuigen en drones werden voorgevlogen. Voor elke vlucht moet steeds toestemming worden gevraagd aan de verkeersleiding van vliegbasis Gilze-Rijen. De enthousiaste leden vertelden ons over het bouwen  en het radiografisch besturen van hun modellen. Onze senioren vonden het zeer interessant. Met een dankwoord voor de goede ontvangst vertrokken we om elf uur. Via rustige fietspaden langs bloemrijke akkerranden en bosgebieden bereikten we tegen twaalf uur Rijen. De totale afstand was ongeveer 30 kilometer.

De volgende fietstocht is wat langer: ongeveer 60 kilometer. Dat wordt een dagtocht naar Hilvarenbeek met een bezoek aan museumbrouwerij De Roos. Deze fietstocht is op woensdag 12 juni en inschrijven is nu al mogelijk  bij de gastvrouwen van de Oase.