donderdag 04 oktober 2018

Open dag druk bezocht

Op zondag 23 september hield SV-Rijen een open dag in De Boodschap. Een druk bezochte afsluiting van de feestelijkheden rond haar 65-jarig bestaan.

Na de officiële opening op donderdag 20 september was er op vrijdagmiddag een gezellig uitstapje voor de vrijwilligers. Zij bezochten tv-kok Robèrt van Beckhoven en bekeken in de Efteling een voorstelling van Raveleijn. daarna werden ze getrakteerd op een Bourgondisch diner. Zaterdag waren alle leden uitgenodigd voor een variétémiddag met Rijense sauwelaars en de band Samengevat. Alles in de sfeer van de expositie ‘Huis, tuin en keuken’ in de Oase.

Ondanks de regenachtige zondagmiddag was er vanaf het begin een gezellige drukte in De Boodschap. Veel activiteitengroepen presenteerden zich. Zij lieten niet alleen zien wat ze deden, maar de bezoekers konden ook zelf aan de slag. Het ‘Akoestisch Trio’ liep rond, zong en speelde nostalgische muziek en bracht hiermee meteen sfeer.

We vroegen enkele bezoekers wat zij ervan vonden.
“Ik keek vanmorgen op de website en zag meteen al die mooie foto’s. Ik ben lid en vrijwilliger en ik heb alle vier dagen meegedaan”. “Complimenten aan de organisatie om de werkgroepen de eigen hand te geven in de presentatie”.
“Als ik deze handwerkjes zie, krijg ik meteen weer zin dat weer op te pakken.”
De handwerkgroep: “Wat leuk dat er zoveel mensen zijn en ook nog geïnteresseerd in wat we doen. We hebben al een nieuw lid kunnen inschrijven”.
“Ik hou van countrydance, dus hun uitvoering zag ik graag”.

In de grote zaal was er een doorlopende fotopresentatie van zeer oude tot zeer nieuwe foto’s. De presentatie werd enkele keren onderbroken voor uitvoeringen van Line Dance, het Oasekoor en Sportclub 50+. Ook bij de stand van het bestuur was het druk. En ook bij die van de vrijwilligers die de belangen van onze leden behartigen door advies te geven, belastingpapieren in te vullen en wmo-hulpvragers te gegeleiden. De vereniging schreef 20 nieuwe leden in, waarvan er 10 zijn geboren in 1953. Deze geluksvogels zijn 65 jaar, even oud als onze vereniging en daarom zijn ze in 2019 gratis lid.