woensdag 26 oktober 2022

Rumoerige kermisdrive SVR-bridgeclub

Dinsdag 25 oktober deden maar liefst 52 deelnemers mee aan de jaarlijkse Kermisdrive van de dinsdagmorgen bridgeclub. Voorzitter Antoinette van Brummelen heette iedereen van harte welkom waarbij de nieuwe leden niet werden vergeten.

De bestuursleden van de MaandagMiddag BridgeClub (MMBC) waren in de Oase uitgenodigd om te zien hoe wij op onze manier een drive organiseren. De week ervoor mochten wij bij hun aanschuiven en konden wij ook daar eens ‘in de keuken’ kijken. Wij vonden dat wederzijds een fijn idee!

Na het welkomstwoordje nam Annie Martens, namens de activiteitencommissie, de microfoon over om de spelregels van vandaag deskundig en met humor uit te leggen. Annie probeerde alle leden gerust te stellen dat het echt niet zo moeilijk is als het lijkt. In de eerste instantie zag het er allemaal heel ingewikkeld uit. Uiteindelijk viel het reuze mee om de juiste scores van de bridgespellen te noteren.

Het gezellige van deze drive was dat we na ieder spel met een andere partner mochten spelen. Het was daardoor best rumoerig, maar tijdens een Kermisdrive mag dat zeer zeker. Na twee bridgerondes hebben we genoten van een kopje koffie met noga en een lekker koffielikeurtje met slagroom.

Na vier speelrondes werden de scores bekeken. Deze keer was er voor gekozen om de eerste prijs uit te reiken aan degene met het hoogst aantal punten. Dat was Marij Zopfi. Annie Martens nodigde Marij Sibon van de MMBC uit, om de rest van de prijzen mee uit te reiken. De uitslagformulieren werden gehusseld en zo werden de prijzen verdeeld.

Na de gezellige prijsuitreiking mocht iedereen nog een leuke Kermisattentie meenemen en ging iedereen met een glimlach naar huis.

ingezonden door Leny van Unen, secretaris SVR-bridgeclub.

klik op een foto voor volledig beeld