donderdag 19 mei 2022

Senioren genieten van de Floriade Expo

Donderdag 19 mei vertrokken 36 senioren met de bus naar de Floriade Expo in Almere. Na een omweg, vanwege een file op de snelweg, werd een koffiestop gemaakt in Houten. De reis werd daarna voortgezet en tegen het middaguur arriveerde de bus bij de Floriade Expo.

De Floriade Expo wordt één keer in de tien jaar gehouden. Dit jaar was de omvang van de Expo iets kleiner dan destijds in Venlo. De senioren kregen de hele middag de tijd om zelf het park rond te struinen. Vanuit de kabelbaan had je een prachtig overzicht over het hele terrein. Minder mobiele ouderen konden gebruik maken van het ‘hop on-hop off’ treintje.

De gebouwen en terreinen op de Floriade Expo zagen er goed verzorgd uit, je kon zien dat er veel werk en aandacht aan is besteed. Het was jammer dat halverwege de middag een onweersbui de bezoekers naar binnen joeg. Er waren meerdere locaties om iets te eten of te drinken, dus maakten velen van de nood een deugd en gingen lekker iets te drinken halen. Er waren ook voldoende mogelijkheden om binnen iets te bekijken. Na de regenbui kwam de zon al snel weer tevoorschijn. De temperatuur was prima om een middag door het Floriadepark te wandelen. Er was veel te bezichtigen.

Enkele senioren vonden het wel jammer dat de uitleg bij de bezienswaardigheden voornamelijk in het Engels was. Je kon ook een QR-code scannen voor meer informatie, maar dat was voor velen helaas iets te ingewikkeld. De Floriade Expo 2022 in Almere is prachtig, maar kan het volgens enkele deelnemers toch net niet winnen van de Floriade Expo die tien jaar eerder gehouden werd in Venlo.

Op de terugweg, helaas weer met vertraging door filevorming op de snelweg, werd in Sleeuwijk nog een laatste stop gehouden voor een diner. Uiteindelijk kwam de bus rond 21 uur aan bij De Boodschap. Iedereen nam afscheid van elkaar en bedankte Hanneke Thielen voor het organiseren van dit eerste busreisje ná de corona.

Deze busreis was weliswaar niet geheel volgeboekt, maar de seniorenvereniging is blij dat veel leden het toch weer aandurven om op stap te gaan en te genieten van al het moois dat Nederland te bieden heeft. Het volgende uitstapje, donderdag 30 juni, met de bus naar het zandsculpturenfestijn in Garderen, in combinatie met een excursierit door de Veluwe, staat al genoteerd in de verenigingsagenda. Vrijdag 10 juni kunnen leden van SV-Rijen zich daarvoor komen inschrijven in de Oase.

Klik op de foto voor een volledig beeld