woensdag 04 oktober 2017

Senioren genieten van Lionsconcert

Lionsclub 's-Hertogenbosch organiseert elk jaar een concert voor mensen die niet meer in staat zijn om zelf een theater te bezoeken. Dit jaar  was het vierenveertigste Lionsconcert. Voor de derde keer sloot Lionsclub Dongevallei hierbij aan en SeniorenVereniging Rijen kreeg 25 plaatsen.

Op 23 september, het was een zonnige zaterdagmiddag, stonden wij te wachten op de touringcar die ons naar het provinciehuis zou brengen. De rollators werden gelabeld en onder in de bus gelegd. Warden Deenen van de Lionsclub Dongevallei heette iedereen van harte welkom. Daarna reden we naar Dongen om 25 gasten mee te nemen. Ruim op tijd arriveerden we bij het provinciehuis. De ruime hal met de gladde vloer was deze middag onze concertzaal. Helpers van het Rode Kruis stonden klaar om plaatsen te wijzen en rollators te parkeren. Er werd een kopje koffie of thee aangeboden en om 15.00 uur werden we welkom geheten door de gedeputeerde van cultuur, de heer Swinkels.

De philharmonie zuidnederland opende met het vioolconcert van Mendelssohn onder leiding van Adelina Hasani. Gevolgd door het adagio voor klarinet en strijker, met als klarinettist de jonge Brabander Tim Huijbregts. In de pauze werden we voorzien van een drankje. Het concert ging verder metr het sextet nr. 2 in G opus 36 van Brahms. Tot 17.00 hebben we genoten van deze prachtige muziek.

Tot slot werd een dankwoord uitgesproken aan allen die het mogelijk maakten dit concert te organiseren in de hoop dat zij ook volgend jaar voor ons klaar zullen staan. Tevreden keerden we terug naar Rijen. We keken terug op een fantastische middag.

Een bezoeker