donderdag 05 maart 2015

Seniorenbridge SVR speelde snertdrive

Dinsdag 3 maart speelde Seniorenbridge SVR zijn jaarlijkse snertdrive. Om negen uur vertrokken zo'n twintig deelnemers vanaf De Boodschap. Door het bosgebied tussen de spoorlijn en Rijksweg N282 was een wandeling uitgezet. Het weer werkte niet echt mee. Paraplu’s en poncho’s kwamen tevoorschijn. De frisse neuzen kwam om tien uur aan in het clubgebouw van Handboogvereniging de Vriendenkring Rijen aan de Sportparkweg.
Veel andere deelnemers waren er al, gekomen per fiets of met de auto. De kwartiermakers hadden de tafels – waarvan enkele geleend van v.v. Rijen - al bridgeklaar gemaakt. De ruimte was tot de laatste vierkante meter in gebruik om de 68 bridgende paren aan 19 tafels plaats te kunnen bieden. Dat ging maar net. Het leverde wel een gezellige drukte op.
Voorzitter Berry van Nistelrooij opende met een welkom aan de aanwezigen en een dank aan de vrijwilligers van de Vriendenkring voor hun gastvrijheid. Uiteraard was er eerst koffie, met een mini-chocoladebol.

Dan waarvoor we kwamen: bridgen. Drie tafels met vier spellen per tafel. Het wisselen ging een beetje moeilijk vanwege de beschikbare ruimte.
Om half een was het tijd voor de snert met roggebrood en spek of zult, waarvoor we ook kwamen. Voor wie geen snert lustte (hoe kan dat nou op een snertdrive?) waren er broodjes. Wie meer lustte, kon meer ophalen. Van dit aanbod werd grif gebruik gemaakt. Goede, degelijke, smeuïge, lekkere snert!
Na de snertmaaltijd speelden we weer drie tafels met vier spellen. En daartussendoor was er alle ruimte voor een drankje, een hapje en een gezellig praatje.

Per lijn waren er twee prijzen voor het eerste paar en het paar met een score van 50% of het dichtst daarbij: een fles wijn of een doosje bonbons. De winnaars waren Jo en Nol Jansen met 64,93%, Corrie Klaassen en Toon Zopfi met 67,71% en Frida Heijne en Annie van Gerwen met 60,42%.

Aan het eind van het samenzijn dankte de voorzitter Angela, Peter, Louis en de organisatoren, in het bijzonder Jan van Brummelen, die wel een heel groot deel van de organisatie voor zijn rekening had genomen. Seniorenbridge SVR kan weer terugzien op weer een zeer geslaagde snertdrive.

Op de foto staan van links naar rechts: Jo en Nol Jansen, Annie van Gerwen en Frida Heijne, Corrie Klaassen en Toon Zopfi.