donderdag 04 april 2019

Sportgroep 50+ ging sjoelen

Sportgroep 50+ hield een sjoelmiddag. Dat is weer eens een andere vorm van bewegen. Lees het verslag en bekijk de foto's.

"Vrijdagmiddag 22 maart was door twee leden van de groep in de Oase een sjoelmiddag georganiseerd, waarbij 75% van de leden en 2 introducés aanwezig waren. Iemand die inmiddels door omstandigheden geen lid meer is, kwam met haar man even langs om nog iets van de sfeer te kunnen proeven.

Na de koffie/thee met de inmiddels traditionele warme appelflap werd het spel uitgelegd door Rinus Haast. Er werden 9 sjoelbakken gereed gezet met aan iedere bak 4 à 5 spelers en men ontving scoreformuliertjes om  5 keer te spelen. Heel enthousiast ging men aan de slag om punten te scoren, waarbij de medespelers werden gestimuleerd. Bij bak 4 bleek het afsluitplankje nog achter de middelste openingen te zitten. Onder grote hilariteit werd dit verwijderd en de betreffende speler mocht opnieuw beginnen.

De saamhorigheid van deze groep is geweldig. Na 5 beurten werden de scoreformuliertjes ingeleverd en iedereen was benieuwd naar de uitslagen.

Tijdens de puntentelling werden hapjes geserveerd en kon men een drankje nemen van de bar.

Voor elke bak was een winnaar. Het betreft: André Aarsman, Herman Daniël, Koos Spapen, Rinus Haast, Greta Brondijk, Anneke Vleesch Dubois, Ineke Jansen, Ans van Heesch en Carla Busselaar. Zij ontvingen uit handen van de voorzitter een fles wijn, met vermelding van het aantal behaalde punten. Deze liepen niet ver uiteen, maar de hoogste score werd behaald door onze voorzitter André Aarsman, met 554 punten. Hij mocht aan zichzelf de Piet de Bekker wisseltrofee uitreiken, dus volgend jaar moet hij deze beker verdedigen. De poedelprijs ging dit jaar naar Leonie Daniel. Zij ontving een fles wijn als aanmoediging voor de volgende keer. Het echtpaar Daniel kon hierdoor twee flessen wijn in ontvangst nemen.

De voorzitter bedankte iedereen voor de sportiviteit, de inzet van leden die zich inzetten voor de sportgroep en benadrukte het sociale karakter van deze middag. De organisatoren Rinus en Corrie Haast ontvingen een cadeaubon voor hun inzet en de gastvrouwen van de Oase werden bedankt voor hun hulp.

Behalve sporten op de woensdagochtend heeft deze groep twee keer per jaar een gezamenlijke activiteit. Op 11 juli staat een fietstocht in de omgeving op het programma, die twee leden van Sportgroep 50+ gaan organiseren.

Meer bewegen: ook goed voor jou. Kom op woensdagochtend van 9.00 tot 10.30 naar Den Butter en doe een keer vrijblijvend mee!"