vrijdag 03 juli 2020

Ook in 2021 prikpost voor VGZ-klanten in Rijen!

Onze actie heeft succes gehad! Er blijft ook in 2021 een prikpost in Rijen voor verzekerden bij VGZ. Dat hebben beleidsmedewerkers van de verzekeraar op 3 juli aan het bestuur van SV-Rijen gemeld. Begin oktober is er over het waar en hoe meer informatie.

Begin mei heeft SeniorenVereniging Rijen aan de bel getrokken, omdat men vernam dat de prikpost in Rijen per 1 januari 2021 voor VGZ-verzekerden zou verdwijnen. Er ging een brief naar het de Raad van bestuur van VGZ. De gemeente werd gevraagd actie te ondernemen. Er kwamen berichten in BNdeStem. De geruchten bleken waar te zijn.

Onze oproep aan VGZ, ondersteund door de gemeente, heeft gehoor gekregen. Beleids­medewerkers van VGZ hebben het bestuur van de seniorenvereniging telefonisch verzekerd dat er in Rijen per 1 januari 2021 een prikpost blijft. Of dat ergens anders is of in samenwerking met de huidige prikpost is nog niet duidelijk.

Hoe een en ander wordt geregeld zal VGZ voor 1 oktober 2020 bekendmaken, zodat bij VGZ aangesloten verzekerden (VGZ, IZA, Bewuz, Unive, Zekur, Zorgzaam, UMC  e.a.) weten waar ze aan toe zijn. Die hebben dan nog tijd genoeg om te beslissen of men bij VGZ blijft of gaat overstappen.