dinsdag 25 september 2018

Veel gelach en applaus op de Varieté-middag

De meer dan 100 aanwezige leden van SV-Rijen hebben genoten van het varieté in de Rabo-zaal van De Boodschap. Het gebodene was van hoog niveau en de artiesten hield de spanning erin. Er werd luidop gereageerd, er werd gelachen, meegezongen en geklapt.

Voorzitter Truus Noij benadrukte in haar openingswoord het belang van een seniorenvereniging, zoals wij die in Rijen hebben. 51 weken van het jaar zijn er tal van activiteiten voor senioren. Spreekstalmeester Verheij noemde ze even later in een razend tempo op, zonder over zijn tong te struikelen. SV-Rijen telt 150 vrijwilligers. En in onze Oase kan de koffie nog voor een klein prijsje worden gedronken (applaus). Ze concludeerde: "Als grootste vereniging van Rijen doen wij er toe!"

De feestcommissie had voor de varieté-middag de Rijense sauwelaars en de band Samengevat uitgenodigd. De sauwelaars verzorgen jaarlijks in Vita een optreden. Voor deze middag was een selectie gemaakt. Spreekstalmeester (en toneelknecht) Bas Verheij meldde dat hij dit jaar 65 wordt. Mooi dat die dus meteen lid kan worden. En in heel 2019 is dat voor in 1953 geborenen helemaal gratis!

Lachen is belangrijk. De middag werd geopend met een gesprek over vroeger op "'t benkske". Daarna was er een act met een bekend liedje van Dorus: Er zit een gat in mijn emmer. De Zuiderzeeballade kwam voorbij. En het geloof kwam ook nog aan bod in de Sisteract: voortreffelijk uitgevoerd.

De band Samengevat maakte er een muzikale happening van. In de pauze waren er voor alle aanwezige leden volop hapjes en drankjes. Na de pauze ging Ouwe Hannes terug in de tijd: naar de oprichtingsjaren van onze vereniging. Daarbij kwam steeds naar voren dat het vroeger niet beter was, maar … "aaanders". Aan het einde van de middag was er een act van de drie baritons met operetteliederen. En die werden volop meegezongen.

Dank aan de sauwelaars, aan de band Samengevat en aan iedereen die heeft meegewerkt om deze middag tot zo’n groot succes te maken. En natuurlijk niet te vergeten alle waardering voor Hanneke en Wil van de Seniorenvereniging voor de organisatie van deze middag.

Heb je het optreden gemist? Je kunt een impressie van deze middag bekijken op Hallo GilzeRijen. Dat is bij Ziggo kanaal 41 en bij KPN kanaal 1438. Je kunt natuurlijk ook op internet naar hallogilzerijen.nl gaan.