zondag 18 juli 2021

Veel informatie bij zomersessie Digitaal Cafe

Vrijdag 16 juli was er eindelijk weer een bijeenkomst van het Digitaal Café. De laatste sessie werd ruim acht maanden geleden gehouden. Er is veel gebeurd sinds oktober 2020.

Afgelopen februari is Joost ons ontvallen. Joost heeft als medeoprichter een grote bijdrage geleverd aan het Digitaal Café. We missen hem als vriend, maar ook in de samenwerking bij het Digitaal Café.

Gastvrouw Mariëlle is in het voorjaar plotseling overleden. Ook haar bijdrage zullen we niet snel vergeten.

Jasper is verhuist naar Etten-Leur. Hij gaat in september weer naar school voor een technische opleiding en gaat tegelijkertijd werken bij een technische onderneming. We wensen hem daar veel succes.

Kees Bakker is onlangs Technisch beheerder voor de SVR geworden. Hij gaat zich op deze nieuwe activiteit concentreren en zal daarom niet meer actief meewerken aan het Digitaal Café.

De Wifi in de Oase is door Kees Bakker aanzienlijk verbeterd. Het nieuwe toegangspunt 'OaseGastWiFi' heeft prima gefunctioneerd vandaag.

Tijdens deze bijeenkomst op vrijdag 16 juli is het volgende besproken:

• Een aanrader is de korte cursus Manipulatie op internet van Bits of Freedom, klik op de link om naar de website te gaan. Je leert dan van alles over informatie die van je wordt genoteerd en gebruikt.
  • WhatsApp wordt een klein stukje veiliger als je via Instellingen/Privacy/Groepen voor "Mijn Contacten" kiest.
  • Bel-me-niet register is opgeheven. Op deze pagina van Seniorweb kun je er alles over vinden.
  • Lange wachtwoorden zijn veiliger dan korte. Voor elk account een ander wachtwoord gebruiken is ook heel erg belangrijk. Deze vrijdag hebben we daar langer over gesproken.
  • Pas op voor WhatsApp fraude. Er zijn meer dan 70 aangiftes per dag bij de politie.
  • Windows 11 komt in het najaar uit.
  • Corona Check App gaan we de volgende keer uitleggen. Daar komt ook uitgebreid de QR-code aan bod.