maandag 23 maart 2020

Veel senioren gaan digitaal!

Tja het is wat! Wij, senioren, lopen gevaar. En dat betekent dat we ons gedeisd moeten houden. En dus zie je amper nog andere mensen en mis je je kinderen, kleinkinderen, vrienden en kennissen. Maar dankzij internet kunnen we met ze bellen. Met beeld erbij! Leve het digitale contact!

SV-Rijen heeft alle leden die geen internet gebruiken een brief gestuurd met de vraag om toch een e-mailadres door te geven, al is het een adres van buren of kinderen. Want dan kunnen we aan iedereen onze Extra Nieuwsbrieven sturen. Onze communicatiegroep maakt minstens een keer per week een extra nieuwsbrief met informatie, verhalen, tips, een puzzel en wat dan ook. Deze Extra Nieuwsbrief vind je ook op onze website. Van de Kunstkring kwam bijvoorbeeld de tip om virtueel een museum te gaan bezoeken. Lekker op je stoel al die mooie of interessante stukken bekijken. Echt geweldig! Je kunt Hanneke Thielen bellen (0161-222141) om ideetjes voor thuis met andere leden te delen. Bel je idee door en dat komt dan misschien wel in de Extra Nieuwsbrief.

Veel vrijwilligers zich hebben gemeld bij Gilze en Rijen helpt. Je kunt 06 - 5734 5182, bellen voor hulp, voor gewoon een praatje, om boodschappen te laten halen of waar je ook maar tegenaan loopt. Er zitten veel vrijwilligers te wachten om iets te mogen doen. Maak er gebruik van!

Ook in enkele van onze activiteitengroepen zie je prima initiatieven. Bel elkaar regelmatig! Het kan het verschil maken. Want een ding is zeker: we moeten samen door deze moeilijke tijd heen zien te komen. Wees voorzichtig! Pas op jezelf! Dan zien we elkaar over een tijdje weer allemaal terug.