donderdag 05 oktober 2023

VoorMekaar bezocht museum Dansant

Dinsdag 12 september vertrokken 37 gasten van Dagactiviteit VoorMekaar! samen met een aantal begeleiders en bestuursleden met een Rolerisuitbus en een aantal auto’s naar Hilvarenbeek voor een dagje uit. Er werd een bezoek gebracht aan het Museum Dansant (beter bekend als het Draaiorgelmuseum).

Na een lekker bakje koffie met een wafel kregen de gasten uitleg over de verschillende (dans)orgels die in het museum staan. Er kon geluisterd en eventueel meegezongen worden met vele bekende deuntjes.

Na een goed verzorgde lunch verhuisden alle gasten naar de kelder naar het Kermismuseum Soet & Vermaeck. Hier werd op een leuke manier uitleg gegeven over de geschiedenis van de kermis en verschillende attracties. Intussen werden we verwend met echte kermislekkernijen zoals popcorn, een suikerspin en poffertjes.

Onder het genot van een drankje volgde de afsluiting; een loterij. Verschillende keren werd er gedraaid aan het Rad van Fortuin en kreeg een aantal van onze gasten nog een leuke prijs mee naar huis.

We kunnen terugkijken op een gezellige, zeer goed geslaagde en verzorgde dag. Alles werkte mee, zelfs het weer. Het bleef droog en het was niet te warm.
Dank aan alle vrijwilligers (begeleiders en chauffeurs) die deze dag mede mogelijk hebben gemaakt.

Dagactiviteit VoorMekaar! is opgezet om senioren die niet meer zo mobiel zijn en niet meer zo makkelijk aan kunnen sluiten bij een vereniging toch de mogelijkheid te bieden mensen te ontmoeten en sociale contacten te onderhouden.
Dagactiviteit VoorMekaar! vindt plaats in woonzorgcomplex De Regent in Rijen, op maandag, dinsdag, woensdag en donderdag van 11.00 tot 15.30 uur.

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Mia Hesemans, tel. 06 – 340 09 616
E-mail: dagactiviteitvoormekaar@sv-rijen.nl